Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andreasace
Kuisma skrev:Jag kommer inte så långt som att jag kan läsa ut vin. VIDA startar och DICE hittas av diagnostic men det blir ingen kontakt mellan vida och dice. Jag håller på att bli knäpp på detta. Då hade jag en helt nyinstallerad dator som utgångspunkt.
Det finns ingen här i östra Skåne eller västra Blekinge som skulle kunna hjälpa mig innan jag får spel fullständigt.
Vad säger diagnostiken i vida diagnostic?
Och vilken volt?
Pendlar den eller står den still?
av zxcvbn
Någon som har länk till en VIDA som fungerar på en V70 -07? 2.4D , strul med värmaren och vill nolla felkoderna.

http://www.ebay.com/itm/2014D-VOLVO-Vid ... SwsFpWTWt1

Funkar den för min bil? Är dem svår att förstå sig på ? Tanken är att slippa dyra verkstadsbesök (Kostar ju 1000 spänn varje gång Volvo ska nolla värmaren) Jag har en HP Dator 5 år gammal.
av Kuisma
Så här ser det ut på DICE diagnostic och en bild på Vida. Hoppas att det går att se. Det är första gången jag försöker ladda upp foton här.

BildBild
Användarvisningsbild
av leiwi
Kuisma skrev:Så här ser det ut på DICE diagnostic och en bild på Vida. Hoppas att det går att se. Det är första gången jag försöker ladda upp foton här.

BildBild
Tror att du behöver installera om dice USB driver
Din dice borde synas i fönstret ,där det bara är ett kryss på bilden
av Andreasace
leiwi skrev:
Kuisma skrev:Så här ser det ut på DICE diagnostic och en bild på Vida. Hoppas att det går att se. Det är första gången jag försöker ladda upp foton här.

BildBild
Tror att du behöver installera om dice USB driver
Din dice borde synas i fönstret ,där det bara är ett kryss på bilden
Nej, har inget med DICE driver att göra.
har med VIDA att göra och ev kompontenter för Vida alt Windows.
Om ingen enhet är installerad så ska rutan finnas där iaf bara att valet säger: Ingen enhet vald.

Så felet ligger inte i enheten utan ngn komponent inte är installerad som den ska.
Java, sql etc.

Vilken vida version är det du anv och vilket Internet Explorer?
Alternativet är att göra om allt från början igen.
Lägg in Windows, in med alla uppdateringar och sedan lägga in VIDA igen.
av zxcvbn
zxcvbn skrev:Någon som har länk till en VIDA som fungerar på en V70 -07? 2.4D , strul med värmaren och vill nolla felkoderna.

Funkar den för min bil? Är dem svår att förstå sig på ? Tanken är att slippa dyra verkstadsbesök (Kostar ju 1000 spänn varje gång Volvo ska nolla värmaren) Jag har en HP Dator 5 år gammal.

Citerar mig igen. Ì hopp på hjälp,
av zxcvbn
zxcvbn skrev:
zxcvbn skrev:Någon som har länk till en VIDA som fungerar på en V70 -07? 2.4D , strul med värmaren och vill nolla felkoderna.

Citerar mig igen. Ì hopp på hjälp,

Fick tillbaka bilen nu sen dem nollställde värmaren med datan och nu funkar den, någon som kan vara bussig och länka en som passar för min bil? Komplet.

Volvo V70 2,4Diesel 2007, automat, bra att ha till nästa gång den haverar
  • 1
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 241

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]