- tor 07 jul 2011, 04:25
#545071
Men eftersom testcykeln ger en ojuste fördel till diesel på grund av dess orealistiska design, behöver alla göras uppmärksamma på detta. För inte så länge sedan var det en diesel-kramande motorjournalist( :roll: ) som upptäckte att de minsta dieselbilarna inte alls drar i närheten av vad förbrukningssiffrorna angav, när han satte sig bakom ratten.
ThomasT skrev:Angående testcykeln så måste man förstå att dess syfte är inte att i första hand att återskapa förbrukningssiffror som återspeglar verkligheten, utan är till för att skapa en jämförelse förbrukning så det ska bli möjligt att jämföra olika bilmodeller med varandra.Visst, och jag anser att det är ok så länge man jämför dieselbilar med dieselbilar, och bensinbilar med bensinbilar.
Men eftersom testcykeln ger en ojuste fördel till diesel på grund av dess orealistiska design, behöver alla göras uppmärksamma på detta. För inte så länge sedan var det en diesel-kramande motorjournalist( :roll: ) som upptäckte att de minsta dieselbilarna inte alls drar i närheten av vad förbrukningssiffrorna angav, när han satte sig bakom ratten.
"When the going gets tough, the Tough get duct-tape..." Dr. Mabuse, SFN
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...

- By Lövet