Är man beredd på att chansa så finns där objekt då och då.
En jag känner har köpt en v70 -00 med gången topplockspackning, i övrigt väldigt fin. 21000 mil på mätaren. Pris? Han gav 3000kr.
Naturligtvis är det en chansning att köpa en sån bil. Är ägaren ärlig och det bara var en kokning och det kostar för mycket att fixa så är det ett klipp.
När han plöjt ned en del pengar och tid för att åtgärda problemet.
Är det både det och 10 andra fel på bilen när den väl går att köra är det ett mindre bra klipp.
Det kan ju lika gärna vara packningen, dåliga lager i motorn, spjället, ja allt på en gång.
Såhär såg en bil ut som en annan kompis som är mekaniker köpte som *nyss var provkörd utan anmärkning*
*Bilen hade kokat nyss.Den var igång bara för nån vecka sedan.*
Jag började fundera när det var torrt med olja i toppen. Liksom all olja hade torkat in, det fanns knappt någon blöt oljefilm, kamaxlarna var oskadade men låg i torra lägen.
När jag fått av toppen (jag hjälpte till) så blev jag väl inte glad för hans skull. Det var väl inte riktigt sant att det hade hänt nyss så att säga.
Han gav 8000 för bilen och det fick bli en helt annan motor till slut, för ytterligare 8000. Eftersom cylinderfodren var gropiga efter gravrost.
Oavsett om man säljer sin bil hel eller trasig och oavsett till vilket pris, är det ju önskvärt att säljaren inte ljuger.