Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av NCR
Soldier skrev:Men för helvete !!! :twisted:

Här försöker man få tips om bra firmor av folk, så kommer massa lustigkurrar å spammar sönder tråden med sånt här skit.

Fattar väl själv att jag kan bläddra i gula sidorna m.m., men det säger väl ingenting om hur bra firman är, eller hur billiga dom är ?
Jag har ingen lust att ringa runt alla firmorna i Stockholmsområdet.

Det är väl det som är vitsen med ett sånt här forum, att ta del av varandras erfarenheter???

Jag ställde denna fråga på 3 olika volvoforum, och här är det enda stället jag inte fått seriösa svar.
Är det så här ni vill ha det ?
Hur skulle ni vilja att få varje fråga ni ställer besvarad med: "Ring Volvo" ??
Sluta sabba denna tråd.

Jag vill veta om någon här har erfarenhet av någon billig & bra firma i Stockholmsområdet, som kan lämna en rekommendation.
D.v.s. om någon här har lämnat in sin AC på en firma, och vet att dom är billiga och bra.
(Behöver fortfarande fler tips än dom jag redan fått från andra volvoforum.)

Ni andra kan väl spamma på Lunarstorm istället. :!:
För här har ni inte gjort nån nytta iallafall.

Slappna av lite annars får du problem med blodtrycket!

Anledningen att folk skojar är kanske för att latmaskar som dig (som t.o.m har skrivit på TRE olika forum utan att få tummen ur och tagit reda på nån information åt sig själv) förväntar sig att vi har betalt för att svara på alla frågor folk har. Tyvärr grabben så har vi inte det så ägnade du lika mkt energi åt att ringa runt som att gapa och skrika här så hade du redan haft svaret på din egen fråga.
av Soldier
ziaal243 skrev:Jag kan kolla med lite folk om det där men det skulle underlättta om du säger vart du bodde?
Jag skrev iofs södra Stockholm, men hela länet är intressant.
Hittills har jag fått tips på norrsidan, ett var dessutom bra billigt.
Det stället låg i Vallentuna.
NCR skrev:Slappna av lite annars får du problem med blodtrycket!

Anledningen att folk skojar är kanske för att latmaskar som dig (som t.o.m har skrivit på TRE olika forum utan att få tummen ur och tagit reda på nån information åt sig själv) förväntar sig att vi har betalt för att svara på alla frågor folk har. Tyvärr grabben så har vi inte det så ägnade du lika mkt energi åt att ringa runt som att gapa och skrika här så hade du redan haft svaret på din egen fråga.
Du är ett omoget pulver.

Om alla resonerade som du så skulle inte detta forum finnas.

Detta är ett Volvoforum, där folk hjälper varann, istället för att lämna in till Volvo varenda gång bilen pajar.

Det har alltså inte med lathet att göra.
Det handlar om att hjälpa varandra med deras frågor, istället för att göra sig lustig över dom.
Om nån ställer mig en fråga som jag kan svara på, så säger iallafall inte jag att han ska kolla Gula Sidorna.
Jag försöker hjälpa så gott jag kan istället för att bara garva åt andras bekymmer.

(Dessutom: köra samma skämt tre gånger i tråden... skulle det vara kul dom andra två gångerna eller ?)

Den information jag frågade efter får jag inte om jag så ringer varenda AC-firma i Stockholm.
Det är ju knappast nån firma skulle säga: "Ja, vi är bra, men Pettersons är billigare."

När du får fel på bilen, tar du alltid Volvos ord på vad det kosta, eller frågar du nån här om det finns alternativ ?
Hoppas nån besvarar dina frågor på samma sätt, din omogna snorunge.
Du kan ju ringa volvo nästa gång du undrar något.

Såna som du hör bäst hemma på Lunarstorm å dylikt, för här bidrar du inte till något vettigt.
ziaal243 skrev:Till er som försöker vara roliga : Det finns andra datanördar forum där ni kan leka, så kom inte hit och förstör. Tack
Som sagt...
Användarvisningsbild
av ziaal243
angfall Bilservice
Mobiltfn: 070-8531531
Telefon: 08-58038840
Adress
Datav. 9
17543 JÄRFÄLLA

det här är tfn
det är bra om du ringer innan och pratar med killen och bokar tid, för det brukar står några taxibilar och väntar och de har förtur
av Soldier
ziaal243 skrev:angfall Bilservice
Mobiltfn: 070-8531531
Telefon: 08-58038840
Adress
Datav. 9
17543 JÄRFÄLLA

det här är tfn
det är bra om du ringer innan och pratar med killen och bokar tid, för det brukar står några taxibilar och väntar och de har förtur
Tackar så mycket för hjälpen.

Ska höra med dom, och jämföra med dom andra tipsen jag fått.
Priserna kan ju variera en del från gång till gång också.

Allt som är billigare än Bilia är ju intressant.

Fler tips är dock alltid välkomna, om nån vet några andra firmor som varit billiga & bra på detta.
Jag kommer återkomma med det pris som jag får till slut.
Alltid är det nån som har problem med AC'n här, så det kan ju vara bra att tipsa om var det är billigast.
Användarvisningsbild
av ziaal243
Varsågod, det var så lite så
av NCR
Edit:

Ni har helt rätt, solsken är trevligare än idioter.
Senast redigerad av 2 NCR, redigerad totalt 0 gång.
av habs
så trevligt med två mogna människor som better sig som barnrumpor.
ut i solen med er istället för att sitta framför datorn och käbla om vems pappa som är starkast.
av Soldier
Hallelulja, då kanske vi kan återgå till själva frågan igen då ? :idea:

D.v.s. om det finns någon mer som lämnat in sin bil-AC på felsökning & fyllning, och kommit billigt undan i Stockholmsområdet.

Ni är varmt välkomna att rekommendera firman här i så fall.
(Fler tips skadar ingen.)
NCR skrev:Edit: Ni har helt rätt, solsken är trevligare än idioter.
Du, jag kollade några av dina andra inlägg i andra trådarna.

Det tog ju inte lång stund att hitta fler såna här otrevliga inlägg från dig.
(Det här är inte första tråden du förstör med sånt här tjafs, du kanske ska fråga dig själv vad du gör här inne egentligen om du inte tål folk som ställer frågor.)
Du kanske skulle se lite till dig själv först innan du kallar andra för idioter.
av NCR
Jag gjorde en sökning på mina tidigare inlägg och det var väldigt så gnällig jag låter i dem.

Jag går och tar mig en öl nu så går det nog över... :oops:
B200ft svårstartad

Temp.givaren (1) till temp.mätaren har runda […]

230fk går snålt

Har läst lite om hur en kass spjällä[…]

Slang ifrån luftfilterburk

Ska inte anslutas till något, är fö[…]

Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]