- fre 23 sep 2016, 07:35
Tänk på att pneumatiska (luft) mutterknackare tar rätt mycket luft. En liten "hobbykompressor" räcker inte till.
Moderator: Moderatorer
Rådlös skrev:Tänk på att pneumatiska (luft) mutterknackare tar rätt mycket luft. En liten "hobbykompressor" räcker inte till.Inga problem alls, Jag köpte Scorpion dragaren med 1350 Nm. Jag har provat, Man kan ha hur liten kompressor som helst, den drar ju loss bulten på 1-2 sekunder och inte mycket luft går åt, bara se till att du inte har för tunn slang så det blir tryckfall.
Knatch skrev:Kan vi snälla sluta diskutera luftverktyg då syftet med tråden är att jag ska hitta mig en eldriven mutterknack för en rimlig peng. Tack!Milwaukey knacken ger 1000 Nm, men kostar över 6000 kr med batteri o laddare. Några vettiga 220 V sladd-maskiner har jag inte sett. Speciellt inte om de ska vara så smidiga att de är användbara i trånga utrymmen runt tex hjulupphängningen. Jag har några sladdmaskiner och de är bara skräp.
Knatch skrev:Eftersom det var en mässa och det var i Swedols monter och deras industrisäljare var det ett riktigt, riktigt bra pris!valln skrev:När jag var på en mässa sa en gubbe att en sån där skruvdragare knackar vi upp muttrar i gruvverkstaden i Pajala med, med finsk brytning!Det tror jag oxå :) gubben med finsk brytning på mässan, hans ord e lag !
Det var en 18 volts Milvaukee skruvdragare för cirka 2500 kr.
Jag tror den bör räcka för dig också...
Nej ska jag lämna ifrån mig 2500kr så vill jag ha lite mer fakta.
valln skrev:Jo men en skruvdragare fungerar inte att lossa sånna bultar med.Knatch skrev:Eftersom det var en mässa och det var i Swedols monter och deras industrisäljare var det ett riktigt, riktigt bra pris!valln skrev:När jag var på en mässa sa en gubbe att en sån där skruvdragare knackar vi upp muttrar i gruvverkstaden i Pajala med, med finsk brytning!Det tror jag oxå :) gubben med finsk brytning på mässan, hans ord e lag !
Det var en 18 volts Milvaukee skruvdragare för cirka 2500 kr.
Jag tror den bör räcka för dig också...
Nej ska jag lämna ifrån mig 2500kr så vill jag ha lite mer fakta.
Det kunde nog ha varit 2500 kr plus moms med laddare och två batterier.
Jag skulle ha kollat en bra Milwaukee skruvdragare, men du gör naturligtvis som du vill.
Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]
MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]