- sön 05 nov 2006, 12:49
Hej Anders
Har du kollat var din länk kommer ifrån AGA säljer inte dom nitrogen :?:
Det stod att däck med nitrogen håller trycket fyra gånger så länge.
Med andra ord hur länge håller ett Vanligt däck trycket i 6 månader? Om det inte är något fel på det :!:
Alltså skulle ett däck med nitrogen hålla två år innan det behöver fyllas :???:
Det stod också att fälgarna skulle skyddas mot corrosion. Har du haft rost på fälgens insida (under däcket)? Det är där det har varit minst corrosion på mina plåtfälgar som är snart 10 år.
Jag tror det är bättre att tvätta fälgarna lite oftare och kolla ring trycket lite oftare om man vill känna sig säker.
Jag tycker det känns som ett trick för att lura konsumenterna att köpa däcken hos dom :twisted:
Har du kollat var din länk kommer ifrån AGA säljer inte dom nitrogen :?:
Det stod att däck med nitrogen håller trycket fyra gånger så länge.
Med andra ord hur länge håller ett Vanligt däck trycket i 6 månader? Om det inte är något fel på det :!:
Alltså skulle ett däck med nitrogen hålla två år innan det behöver fyllas :???:
Det stod också att fälgarna skulle skyddas mot corrosion. Har du haft rost på fälgens insida (under däcket)? Det är där det har varit minst corrosion på mina plåtfälgar som är snart 10 år.
Jag tror det är bättre att tvätta fälgarna lite oftare och kolla ring trycket lite oftare om man vill känna sig säker.
Jag tycker det känns som ett trick för att lura konsumenterna att köpa däcken hos dom :twisted:
Senast redigerad av 1 alan, redigerad totalt 0 gånger.
V70 1997 TD Automat.