- sön 22 dec 2013, 19:57
#817210
Man får inte glömma att den största andelen av Volvo som säljs i Sverige, åtminstone vad gäller de större modellerna, köps av leasingbolag och körs av tjänste- och förmånsbilsförare. Dels är den köpgruppen inte särskilt rädd för nyutvecklad teknik. Vi äger ju inte bilen själva. Dels behåller man bara bilen i snitt 3-4 år.
Trots att Volvo, liksom andra välrenommerade biltillverkare, gör blunders ibland och släpper teknik som inte är 100% färdigutvecklad/-testad, så tror jag ändå att den största skaran av köpare känner sig trygga i sina nybilsköp idag, även med ny teknik.
Dessutom så vet vi väl egentligen inte hur eftertraktad VEA är? Det lär visa sig om några månader. Du är på ett forum där många bilintresserade håller till (naturligtvis) och många av oss följer nyfiket utvecklingen. Vi följer vad som skrivs i media och testar själva när möjligheten finns. Jag tror dock inte gemene man vet vad VEA är.
Trots att Volvo, liksom andra välrenommerade biltillverkare, gör blunders ibland och släpper teknik som inte är 100% färdigutvecklad/-testad, så tror jag ändå att den största skaran av köpare känner sig trygga i sina nybilsköp idag, även med ny teknik.
Dessutom så vet vi väl egentligen inte hur eftertraktad VEA är? Det lär visa sig om några månader. Du är på ett forum där många bilintresserade håller till (naturligtvis) och många av oss följer nyfiket utvecklingen. Vi följer vad som skrivs i media och testar själva när möjligheten finns. Jag tror dock inte gemene man vet vad VEA är.