Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av boeder
Tjena!
Jag har fått en offert för ett Trygghetsavtal för en V70 -06 2.5T Automat, Sportchassi, Xenon ljus etc. på 463 sek/månaden. Är det någon där ute som egentligen vet vad som ingår i dessa service/trygghetsavtal. Eftersom serviceintervallerna är 3000 mil samt med en reducerad servcice vid 1500 för oljebyte känns det rätt att teckna detta. Denna offert gäller för 2500 mil/året. Gäller t ex. nedan

Reducerad Service
Full service
Torkarblad
Xenon-ljus lampor
Krängningshämmare etc.
Bromsar Både skivor+klossar
Kupefilter (lyftkvalitesystem)
Luftfilter
Tändstift
Lånebil vid service
etc. ni vet vad jag menar
Vad jag vet så ingår inte däck.

eller gäller den bara standarservice & spolarvätska med olja & filter och så får man stå för mycket övrigt utöver månadskostnaden. Är det någon som har erfarenhet samt vet någon om det kan påverka försäkringskostnaden till det positivare då bilens "vårdas" enligt tillverkarens restruktioner. Vad säger ni? Nu när de har klämt in en service på 1500 mil bör kostnaden vara högre än 463 kr/månaden på en 3 årsperiod med beräknad körsträcka 7-8000 mil.
Det är inte fel att ha ett Trygghetsavtal.
Du betalar ingenting mer än din månadskostnad.
Hela servicen betalas av Trygghetsavtalet.
Yttre åverkan,tex strålkastarglas täcker det inte.
Om du råkar ut för en maskinskada som försäkringsbolaget
kommer täcka täcks självrisken av Trygghetsavtalet,det bästa är att ha Volvia som bolag. Har man Volvia som bolag sträcker sig maskinskadan ända till 15000 mil.

/Fredrik

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]