Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boeder
Tjena!
Jag har fått en offert för ett Trygghetsavtal för en V70 -06 2.5T Automat, Sportchassi, Xenon ljus etc. på 463 sek/månaden. Är det någon där ute som egentligen vet vad som ingår i dessa service/trygghetsavtal. Eftersom serviceintervallerna är 3000 mil samt med en reducerad servcice vid 1500 för oljebyte känns det rätt att teckna detta. Denna offert gäller för 2500 mil/året. Gäller t ex. nedan

Reducerad Service
Full service
Torkarblad
Xenon-ljus lampor
Krängningshämmare etc.
Bromsar Både skivor+klossar
Kupefilter (lyftkvalitesystem)
Luftfilter
Tändstift
Lånebil vid service
etc. ni vet vad jag menar
Vad jag vet så ingår inte däck.

eller gäller den bara standarservice & spolarvätska med olja & filter och så får man stå för mycket övrigt utöver månadskostnaden. Är det någon som har erfarenhet samt vet någon om det kan påverka försäkringskostnaden till det positivare då bilens "vårdas" enligt tillverkarens restruktioner. Vad säger ni? Nu när de har klämt in en service på 1500 mil bör kostnaden vara högre än 463 kr/månaden på en 3 årsperiod med beräknad körsträcka 7-8000 mil.
av Teemu
täcker inte ett sådant avtal i princip allt som händer med bilen under tiden man har avtalet?
av NCR
http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/30 ... aj2005.pdf

Voilá.

Bara att läsa..

Jag skaffade trygghetsavtal för att slippa bry mig om större utgifter de första 5 åren. Jag räknar med att gå back första året och jämt upp andra och tredje. Fjärde och femte blir det billigare då jag tror det blir lite mer som byts som stötdämpare osv..
av boeder
NCR skrev:http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/30 ... aj2005.pdf

Voilá.

Bara att läsa..

Jag skaffade trygghetsavtal för att slippa bry mig om större utgifter de första 5 åren. Jag räknar med att gå back första året och jämt upp andra och tredje. Fjärde och femte blir det billigare då jag tror det blir lite mer som byts som stötdämpare osv..
OK, tack. Jag är lite inne på din linje efterson jag kör runt 2200-2500 mil om året och särskilt nu när mellanservicarna tagits fram. Vet du om lånebil vid service ingår? Vad betalar du? Och vad kommer det att kosta etfer 36 månader då du förlänger på 2 år till tot. 5 år.
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Kan man bara teckna detta på en bil som man köper ny? o inte på en 9mån gammal???
av NCR
boeder skrev:OK, tack. Jag är lite inne på din linje efterson jag kör runt 2200-2500 mil om året och särskilt nu när mellanservicarna tagits fram. Vet du om lånebil vid service ingår? Vad betalar du? Och vad kommer det att kosta etfer 36 månader då du förlänger på 2 år till tot. 5 år.
Lånebil ingår normalt inte i avtalet, men kan läggas till (för en merkostnad). Dock i mitt fall har jag redan verkstadsbil med i min försäkring från Volvia. De betalar 75% av kostnaden har jag för mig, men eftersom det handlar om 350:- per gång för lånebilen så är det ju inga jättesummor vi pratar om.

Jag betalar 413:- i mån. Jag satte 2000 mil per år vilket nu i efterhand kanske är lite för lite då vi kör en del på vår semester osv, men vad som händer om man kör mer än sitt avtal står i det där dokumentet du fick. Jag har för mig att en merkostnad för exempelvis 500 mil mer än avtalat kostar 130:- extra i mån, som betalas som en klumpsumma (130 x de mån man körde över till servicen räknat).

Vad det kommer att kosta efter mina avtalade 36 mån får jag erkänna att jag inte har tagit reda på ordentligt, men jag skulle bli förvånad om de höjer markant, för då hoppar nog de flesta av och det vill de ju inte.
av NCR
_FrEdRiK_ skrev:Kan man bara teckna detta på en bil som man köper ny? o inte på en 9mån gammal???
Ja, tyvärr (om inte den tidigare ägaren hade avtal, för då går det att föra över på dig). Det var därför jag valde att ta det fast jag går back första året.
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
NCR skrev:Ja, tyvärr (om inte den tidigare ägaren hade avtal, för då går det att föra över på dig). Det var därför jag valde att ta det fast jag går back första året.
Okej tror inte han hane det :(
av zenobia
Har ni läst det finstilta?

2e
Återförsäljaren har också rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan om Kunden uppenbart missbrukar sina rättigheter enligt avtalsvillkoren.

Gnäll inte för mycket på småsaker för då sägs avtalet upp...
:D
av NCR
zenobia skrev:Har ni läst det finstilta?

2e
Återförsäljaren har också rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan om Kunden uppenbart missbrukar sina rättigheter enligt avtalsvillkoren.

Gnäll inte för mycket på småsaker för då sägs avtalet upp...
:D
Under två år har man garanti på bilen och då får man gnälla tills man blir blå om så skulle vara. Den där klausulen står med för att folk tidigare har exempelvis åkt från ställe till ställe och fått nya torkarblad och sen sålt till sina bekanta. Som vanligt är det några idioter som förstör för alla andra. Sköter man sig (och bilen) på ett normalt sätt blir det inga problem.

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerat bilen i Berlin, inte helt smockat på[…]