Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Här finns reservdelar:
CVI Automotive (Hudiksvall) har nu öppnat sin nya webshop.
GCP (Jönköping) Är en sorts "samarbetspartner" till Volvo.
Motoroldies/Volvo-Lelle (Örebro)
SVIS - Svenska Volvoklubbar I Samverkan (Köping) OBS! Man måste vara medlem i någon Volvoklubb för att få handla där. Säljer fabriksrenoverade delar. (SVIS = Svenska Volvoklubbar I Samverkan)
Swedish Treasures (USA)
Veteranprodukter (Fristad) Kallas även VP Autoparts.
Veteranshop — Peja produkter (Askersund)
Örebro Agenturaffär

Alla har inte allt, men tämligen mycket. Har inte den ena så pröva med nästa. Det finns helt säkert andra försäljningsställen också. Kan vara värt att Googla.
-.
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Biltillverkare borde vara skyldiga att redovisa hur länge deras bilar förväntas hålla och sedan vara skyldiga att tillhandahålla reservdelar under den tiden. Då kan biltillverkarna själva välja om de vill marknadsföra slit-och-släng-bilar som förväntas skrotas efter 10 år eller om de vill ha ett säljargument att deras kvalitetsbilar kan hållas rullande i 30 år.
Är inte milantalet också en parameter i detta? En reservdel ska väl hålla även ett visst antal mil, inte bara ett visst antal år? Det vore ju sjukt ifall t ex en bil från 2008 som bara gått 10000 mil behöver skickas till skrot för att en reservdel inte går att köpa? Det kan väl inte vara önskvärt för någon, varken tillverkaren eller ägaren, ur hållbarhetsperspektiv?

https://www.reddit.com/r/FiestaST/comments/[…]

Vet inte om en reminder går att lägga i[…]

Service på våran bil

Nu har vi varit på verkstad med våran […]

945 FTT -97 Bränslepump död

Jag har ingen Turbo i min 745-a, så jag vet […]