Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej har en volvo s60 01a som jag skulle höja efter att vinterdäcken ej passat.. Bile. Var sänkt innan detta.
Jag har bytat fjädrarna och har haft allt med bromsar nere och när jag rullar ur garaget och kör iväg lyser abs,antislirr.. Jag får också felkod p1550p verkar vara någon abs givare ?? Jag har haft dessa av men dom verkade hela ? Är någon av dessa sönder tror ni ? Hur kollar man vilken ?? Tacksam för alla tips mvh Dennis
Vet inte exakt vad du menar med "haft allt nere" men om så lyfte du väl på minuskabeln på batteiet ?
Så det kan vara helt men ändå får du detta "fel" om du slarvat där. radering o utläsning berättar
i så fall vilket som gäller..
wissel skrev:Vet inte exakt vad du menar med "haft allt nere" men om så lyfte du väl på minuskabeln på batteiet ?
Så det kan vara helt men ändå får du detta "fel" om du slarvat där. radering o utläsning berättar

Hade ok skiva fjäder ben länkarm allt borta tog av givaren också.. Nä jag drig inte av någon minuspol borde jag ha gjort det ?
Johansson92 skrev:
wissel skrev:Vet inte exakt vad du menar med "haft allt nere" men om så lyfte du väl på minuskabeln på batteiet ?

Hade ok skiva fjäder ben länkarm allt borta tog av givaren också.. Nä jag drig inte av någon minuspol borde jag ha gjort det ?
Har testat radera felkoden men kommer direkt igen ..
Kommer koden tillbaka direkt så är det fel, om du har en felkodsavläsare
som klarar att radera ABS koder ?
har du bara haft "ner" mekanikiska grejer behöver du förstås inte
lyfta minuskabeln.
Tim skrev:Du har ett trasigt tandhjul garanterat!
Modigt uttalande :-)
kan vara dålig kontakt i anslutningar ?
kan vara smuts som hamnat fel vid monteringen ?
kan vara att han inte KAN radera felkoderna pga. fel kodläsare ?
osv. osv.....
:-)
Om man felsöker med vida så talar datorn om vilken givare det är som jävlas. Om den tex säger höger fram så är det bara att kolla kransen ett varv. Är den hel så är det troligen givaren som jävlas. Kan va så att du har råkat skada den eller kabeln. Om givaren är hel eller inte går inte se.

Vissa årgångar har problem med skadade[…]

.. ska ta och rengöra någon dag fram&[…]

Den stora annons-tråden

Har aldrig tidigare hört talas om en pick-up […]

Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatten[…]