- tis 20 apr 2010, 21:14
Min s-60 bi-fuel 2006 var på auktoriserad volvoverkstad i Borgholm för 4000-milsservice där bl a gasregulatorn (trycket) kontrollerades. Några dagar efter servicen stannade motorn under färd och var omöjlig att återstarta med gasdriften i funktion. Bilen stratade igen när jag kopplade in bensindrift. Bilen har sedan vid ett tillfälle inte statrtat med gasdriften på. Jag vände mig till verkstaden och var på återbesök då mekanikern sökte länge på datasupporten efter fel. Han gjorde sedan en uppdaterad datainstallation i bilens dator. Bilen provkördes och fungerade. Efter 25 kilometer på väg hem stannade motorn åter och gick inte att återstarta. Vid ny kontakt med verkstaden uppmanade man mig att kontakta företagets (Liljas Bil) större verkstad i Kalmar som uppgavs ha längre erfarenhet av bi-fuel.
Verkmästaren där erbjöd tid för att titta på bilen men vill då ha felsökningsavgift 795:- oavsett felets art.
Jag protesterade då bilen redan varit på företagets verkstad i Borgholm 2 ggr och INTE FUNGERAR trots att den fungerat utan problem de 6 månader jag haft den innan servicen. Han vidhöll.
Jag kontaktade Lilljas VD som menade att problemen inte självklart kunde sättas i samband med åtgärder vid
4000-milservicen.
Frågor: Ska inte bilen som fungerat innan, fungera minst lika bra efter 4000-milsservicen?
Ska jag behöva betala 795:- i felsökningsavgift vid hänvisat besök till företagets verkstad nr 2 när
den första verkstaden inte lyckats rätta till problemet (som uppstad efer servicen) ?
Tacksam för andra volvoägares erfarenheter: vid driftstopp under gasdrift.'
av reklamation efter service
av schabloniserad felsökningsavgift
Verkmästaren där erbjöd tid för att titta på bilen men vill då ha felsökningsavgift 795:- oavsett felets art.
Jag protesterade då bilen redan varit på företagets verkstad i Borgholm 2 ggr och INTE FUNGERAR trots att den fungerat utan problem de 6 månader jag haft den innan servicen. Han vidhöll.
Jag kontaktade Lilljas VD som menade att problemen inte självklart kunde sättas i samband med åtgärder vid
4000-milservicen.
Frågor: Ska inte bilen som fungerat innan, fungera minst lika bra efter 4000-milsservicen?
Ska jag behöva betala 795:- i felsökningsavgift vid hänvisat besök till företagets verkstad nr 2 när
den första verkstaden inte lyckats rätta till problemet (som uppstad efer servicen) ?
Tacksam för andra volvoägares erfarenheter: vid driftstopp under gasdrift.'
av reklamation efter service
av schabloniserad felsökningsavgift
- By LundgrenR