Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Behöver lite hjäp. Gäller en S80 140 hk års.m 2000 Är det ett vanligt problem med dålig jord mellan motor och kaross, samt var sitter denna "jordfläta"? Jag har laddat batteriet, tagit bort "manöverkabeln" till solioniden,gjort rent och sprayat lite elektonik spray. Vid startförsök "klickar" det bara, typ klick klick kllick. Provade med heljuuset på, ljuset slocknar i övrigt samma resultat. Har även använt "amerikansk universial avdragare" / hammare och knackat på solionoiden. Dock ingen skillnad. Till sist anslöt jag en startkabel mellan motorn och jordanslutningen på karossen, för att eliminera ett en dålig jordanslutning startmotor/ kaross. Samma resultat. Skall i morgon montera en kabel på manöverstiftet och prova med att ansluta den på + uttaget i motorutrymmet. Är det ff. "Klick klick" bör det väl vara solionoiden och eller startmotorn. Förutom detta problem har jag krypström från batteriet. Tips /ledtråd ang. detta tas tacksamt emot.
En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]