- sön 03 dec 2006, 00:14
#72979
Hej,
Kör i nuläget en V70 T5 -02. Har dessvärre/dessbättre drabbats av lite miljödille plus att det just har öppnats en gaspump på en mack i närheten. Jag funderar därför på att göra ett byte till en V70 Bi-fuel istället.
Vilka argument finns för och emot? Det är ju minst sagt osäkert hur det kommer att bli med gastillgång för bilar gissar jag nu när Volvo inte längre tänker göra sådana. Samtidigt förfaller det ju vara det enda tillnärmelsevis förnuftiga alternativet för att driva bilar. Hade det varit en tjänstebil så hade det ju inte varit något problem men nu ska det vara en privatbil.
Är det orealistiskt att tro att jag kan få en -04 eller -05 i hyfsat fint skick för min T5 -02 som är i hyfsat fint skick?
Sedan har jag en detaljfråga: Går det på dessa bilar att ta bort baksätet som det går på vanliga V70 så att det blir helt och hållet platt (dvs inte ens puckeln som blir längst fram vid fällning av sätet)?
En del funderingar på en gång. Tacksam för svar.
Kör i nuläget en V70 T5 -02. Har dessvärre/dessbättre drabbats av lite miljödille plus att det just har öppnats en gaspump på en mack i närheten. Jag funderar därför på att göra ett byte till en V70 Bi-fuel istället.
Vilka argument finns för och emot? Det är ju minst sagt osäkert hur det kommer att bli med gastillgång för bilar gissar jag nu när Volvo inte längre tänker göra sådana. Samtidigt förfaller det ju vara det enda tillnärmelsevis förnuftiga alternativet för att driva bilar. Hade det varit en tjänstebil så hade det ju inte varit något problem men nu ska det vara en privatbil.
Är det orealistiskt att tro att jag kan få en -04 eller -05 i hyfsat fint skick för min T5 -02 som är i hyfsat fint skick?
Sedan har jag en detaljfråga: Går det på dessa bilar att ta bort baksätet som det går på vanliga V70 så att det blir helt och hållet platt (dvs inte ens puckeln som blir längst fram vid fällning av sätet)?
En del funderingar på en gång. Tacksam för svar.
V70 T5, femte volvon i rad...