Halvljuset skall INTE konverteras, på sin höjd SKA man använda sig av original Bi xenon 02-05/R-strålisar eller 05-09 strålisar med originalxenon och se till att byta till besiktningen. Enda "felet" är att dessa kostar betydligt mera OM du inte har turen att hitta några som säljaren inte vet rätta värdet på så du kan korpa dom snabbt före andra. Dock när fulkonvertering är korrekt inställda kommer du tycka dom lyser klart sämre då dom måste ställas ner radikalt OM det är fulkonvertering ELLER så får du smaka på helljus själv då du bländar andra och det är signalen att du har något fel på din belysning.
Efterkonvertering även kallad fulkonvertering i originalstråkastare bländar ALLTID så ENDAST helljus, backljus samt extraljus är godkänt, övrigt är aja baja inte minst i halogenstrålkastare och ännu mer i ladugårdsdörrar a la 240/740 med H4 i.
Småbarn kör med dimljus ihop med halvljus samma 8000K+ med lila ton och betydligt sämre ljusmend lite om ens något sken på backen, inte sällan är det sura 850/S/V70 som ALLTID SKA HA HALOGEN i BÅDE halv OCH dimljus då dom aldrig haft annat från fabrik.
Vad gäller halogen så är det bara testa allt mellan himmel och jord.
Kanske värt att testa, är ju i stort sett gratis OCH lagligt jmfr konvertering.
http://www.bilupplysningen.se/h7-philip ... ack/2596-0
Jag har dock aldrig varit med om att "blåa" lampor lyser bra/bättre, för precis som med xenon är det en avvägning med blåton 4800-6000K på sommaren och vitt 4100-4300K höst/vinter/vår numer med kungens powervision 60%+ 6000K sommartid och Osram Nightbreaker Unlimited 70% 4150-4350K övrig tid för maximalt ljus när det behövs ihop med extraljus och enda kombon jag kommer köra med för jag har störst behov av ljus i mörkret höst/vår vilket inte 6000K kan erbjuda.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..