- mån 14 jul 2014, 13:52
Tjena
Nu till denna återkommande fråga angående spolning av automatlådan.
Har en V70 D5 AWD -06 19300 mil.
Vad jag vet har jag inga symptom på att lådan e knas. Men har läst mkt om hur folk här o på andra forum har bytt och spolat lådan i förebyggande syfte.
Har varit i kontakt med 4 olika verkstäder, var av en Bilia. Och alla säger samma sak. Att spola o byta oljan kan medföra att lammelpaketet tar skada. Och att de har utfört detta på andra V70 och med resultatet att lådan se gått sämre efteråt.
Så de rekommenderar mig att vänta med spola o oljebyte tills att lådan börjar slira mellan växlarna.
Vad anser ni här på detta forum?
Alla svar o åsikter är välkomna :)
Nu till denna återkommande fråga angående spolning av automatlådan.
Har en V70 D5 AWD -06 19300 mil.
Vad jag vet har jag inga symptom på att lådan e knas. Men har läst mkt om hur folk här o på andra forum har bytt och spolat lådan i förebyggande syfte.
Har varit i kontakt med 4 olika verkstäder, var av en Bilia. Och alla säger samma sak. Att spola o byta oljan kan medföra att lammelpaketet tar skada. Och att de har utfört detta på andra V70 och med resultatet att lådan se gått sämre efteråt.
Så de rekommenderar mig att vänta med spola o oljebyte tills att lådan börjar slira mellan växlarna.
Vad anser ni här på detta forum?
Alla svar o åsikter är välkomna :)
Volvo V70N D5 AWD -06, Italien import, 18300 mil, utan Rails och strålkastartorkare, Har vida och håller på att lära mig de
- By PauliR