Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:priss skilnaden är väll den intrasanta. 10500: för begagnat - vad "annan perat kosrar 5000:- = är det värt 5500:- extra...? ja eller nej, kan bara köparen själv bestämma.

det samma gäller vid nyköp.

ny bil 350 000:-
+ RTI 19000 - "bärbar GPS" 5000:- = är det värt 14000:- att få sin nya bil snygg? & funktions duglig, eller ska man snåla? (det rörsig kanske om 50 öre på lånet.)
Ska vi räkna på beggat så kan du ju räkna på vad en beggad lös Navi kostar, nästan ingenting.

Eller som du brukar säga CarMan
CarMan skrev:
Bagar´n skrev:Finns på blocket http://www.blocket.se/vi/10428378.htm?ca=12_s

//Pera
ja det finns ju en hel del stöldgots på Blocket
Köper man en RTI för 19.000 så får man inte ut mycket extra när man väl säjer bilen. Kanske max 5000:-

Om du har 50 öre i månaden som avskrivning så måste du ha bilen i 19.000 / 0.5 = 38.000 månder eller över 3000 år.

Jag brukar byta bil oftare.

De flesta jag känner med RTI har använt den en handfull gånger (för att bli guidade från A till B alltså). Det landar alltså på runt en tusing per guidad rutt.

Har för övrit aldrig hittat en RTI i ett nyttofordon, som taxi, budbil, servicebil osv trots att alla dessa har en Navi.

Alla RTI jag har hittat sitter i

A. Tekniknördars bilar.
B. Tjänstebilar när någon annan betalar
C. Direktörsbilar hos folk som inte vet vad de ska göra av pengarna.

Dock använder ingen av dessa sina RTI i någon större utsträckning, de hittar redan hem, till stugan, till golfbana och dagis.

Aldrig har jag sett RTI hos någon som har behov att hitta fram, där sitter alltid en lös navi, kika i budbilar, taxi, servcie bilar, securitas bilar osv.

Så jag ser RTI som en ren styling produkt. Och då kan man ju inte fundera på det ekonomiska eller funktionella
av Dark_Vader
I Stockholm hittar jag RTI i taxibilar i ganska stor utsträckning - dock är jag böjd att hålla med om att de inte säkert kanske använder dem då taxidatorn ofta innehåller nav.

Polisen har RTI i sina bilar.

Och behovet är nog lite olika beroende på var man bor.

Men som jag nämnde innan, har man skärmen så kan man hitta på lite mer än att bara glo på naven, och den är ju lättare att få in än att fixa en in-dash lösning med många dyra arbetstimmar.
Användarvisningsbild
av CarMan
viat kan man räkna på olika sätt hela tiden. det är ju fortfarande upp till köparen att avgöra om det är värt pengarna.
man kan ju inte alltid räkna kronor o öden. får då skulle alla ha en Mp3 spalare för 300:- o ingen ting annat i bilen, desutom skul alla åka KA 1,3
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering