Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OC-RA
Egentligen är allt sagt minst två ggr men kan inte låta bli att berätta en sak. Jag har offtast haft två bilar dom sista 20 åren och den ena har då varit lite äldre och billigare. Den har jag alltid lämnat till en mindre oberoende verkstad för service och reparationer. På dagarna kör han då ut den på gården om den är klar eller om han inte har hunnit börjat på den än pga platsen i verkstaden.
Under en lunch blev en av hans kundbilar av med bilstereon, han tog hela kostnaden direkt med orden att bilen var under hans ansvar tills kunden hämtat den. Så det finns verkstäder som tycker likadant som kunden. Heder åt dom.
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoBM skrev:Den här tråden är ju bättre än Expressen eller Big Brother..... :lol:
Fast ni börjar lugna ner er, så snart tappar jag intresset igen :wink:
Nej fram med mer personangrepp och missar av trådens poäng, detta är skitkul läsning.... :lol:
ja det är ju sånt här man länktar efter, en fråd där man kan få ut sina agrisioner :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
OC-RA skrev:Egentligen är allt sagt minst två ggr men kan inte låta bli att berätta en sak. Jag har offtast haft två bilar dom sista 20 åren och den ena har då varit lite äldre och billigare. Den har jag alltid lämnat till en mindre oberoende verkstad för service och reparationer. På dagarna kör han då ut den på gården om den är klar eller om han inte har hunnit börjat på den än pga platsen i verkstaden.
Under en lunch blev en av hans kundbilar av med bilstereon, han tog hela kostnaden direkt med orden att bilen var under hans ansvar tills kunden hämtat den. Så det finns verkstäder som tycker likadant som kunden. Heder åt dom.
vi vet ju inte hur denna stereo blev stulen. kanske han klantatsig på någe vis?

en mindre verksta har ofta en mycket liten kundkrets, då dom ofta bara klarar en begränsad antal jobb ("bromsar/avgassystem") så vist kan han fjäske på ett annat sätt (reklam syfte)

en motfråga. den här stölden, vem drabade den? hur är din relation till den drabbade?

sen är det väll så att man tar en stöld ibland på ett annat särr, än om en kund har fått sin bil skadad av en annan kund, ute på parkeringen.

för nån månadsen så tog vi tillexempel 8st hella rally eller vad dom heter på 2 av komunens bilar. då dessa blivit stulna.

På en stor verksta så är det minst en i veckan som "försöker" med något, som jag sagt tidigare så är det ju oftast för att dom tror att det är verkstan o inte för att dom är duma.

i dag hade vi en som köpt en begaagnad bil för en vecka sen, han kom in med ett däck som hade ett (typ knivstick) i sidan han mena att detta måste ha varit när han köpte bilen.
(håler var enlig honom på insidan (in imot bilen) (han hade bara löst däck när han komm) stick hålet var på tvären (alltså från fälgen mot marken)
ca 3cm långt. passar måttena bra för en kniv.

hade deta varit nän han köpt bilen så hade det inte funnits luft i däcket!
jag kan inte komma på ett enda sätt hur deta kan uppkomma innan o sen brista efteråt (bilen hade rullat ca 1000 mil på dessa däck)

han har ju säkert råkat ut för att sabotage av nån idiot. men han tror ju att det fans på bilen när han köppte den.
om vi ska köra efter det som en del hör inte tycker så är det alltå, kundenhar rätt o batala. men var kommer pengarna ifrån? Jo dom kommer från servicar o andra reprationer (man kan inte trolla fram pengar)
ska man betaale sånt man inte är skyldig till så måste ju servis & reprationsprisena höjas för att kunna täcka detta o det fattar ju alla om man tänker efter!

så vad tycker ni? skaman höja verkstads priserna o betala allt alla "idioter" kommer o vil ha fixat eller ska man bara betala det man påverkstan har orsakat o hålla kvar dom redan höga priserna på den nivån dom är idag?
av nuttytompa
CarMan skrev:
nuttytompa skrev:
Daddan skrev: Huvudet på spiken! (W)

Kanske hade jag inte begärt att de skulle ta allt ansvar med det jag nu vet. Men det var vad jag trodde de skulle göra från början... Jag hade däremot blivit djäkligt nöjd och REKOMMENDERAT dem för andra...

Men att verkmästaren säger att "om de skulle ta hand om alla repade bilar så skulle de få klappa igen här och nu" får åtminstone mig att tro att de repar bilar hela dagarna på den verkstaden. Plus att verkmästaren beskyllde mig för att försöka få en gammal repa reparerad av dem.
Blev du inte helt tokig på "verkaren" om han beskyllde dig för att fejka skadan? Bra gjort om du klarade det utan frispel (W)
Kanske vore det lika bra ATT dom lägger ner?!
Undrar om det bakom Hellrider döljer sig en "verkmästare"? :o haha

varför sk man betesig som en idiot. bättre att vara trevlig, det komer du längre på i alla lägen.

jag vill se den som får bätre ränta på sina pengar på banken om han skriker o gapar m.m.
Vem har sagt att man ska bete sig som en idiot?!
Jag skrev fick du inte ett frispel, detta behöver inte betyda att bete sig som en idiot, men du står väl med mössan i hand och tackar din "verkare" för att han anklagar dig för lögn ?!

Jag är van att ta skit, och även reda ut andras dygna. Men skulle någon påstå att jag ljuger då mörknar det.

Upplysningsvis kan jag då berätta för dig att du får bättre ränta på pengarna om du förhandlar om det. Det var ett tips till dig

För övrigt skriker och gapar sällan en norrläning som jag :D

Jag är säkert dum i dina ögon, men vet du vad det kan jag leva med :lol:

Jo tack jag har läst dina inlägg. Därav mina svar.

Och du Carman jag har inget problem med mitt liv alls inte nått faktiskt.

Vet du vad Carman följ din kompis Hellrider när han kryper tilbaks hem under stubben.

Ha en trevlig helg alla Volvo lovers :D
Senast redigerad av 1 nuttytompa, redigerad totalt 0 gånger.
av TerSve
För att försöka bryta in imellan allt detta lite hetsiga diskusionen, så kommer här en fråga. På Volvos återförsäljare i lastbilsvärlden så gäller följande om ansvar om fordonet. Ansvaret om fordonet överlämnas i samband med att bilnycklarna tas emot i samband med inskrivning av fordonet. Fordonet är sedan verkstadens ansvar till 24 timmar efter att bilen är ringd klar. (ALS-93). Nu frågan då. Vad är det för regler och anvarstagande som gäller på en PV-verkstad enl lagen? (Är det komsumentköpslagen?)
Användarvisningsbild
av CarMan
nuttytompa skrev:
CarMan skrev:
nuttytompa skrev: Blev du inte helt tokig på "verkaren" om han beskyllde dig för att fejka skadan? Bra gjort om du klarade det utan frispel (W)
Kanske vore det lika bra ATT dom lägger ner?!
Undrar om det bakom Hellrider döljer sig en "verkmästare"? :o haha

varför sk man betesig som en idiot. bättre att vara trevlig, det komer du längre på i alla lägen.

jag vill se den som får bätre ränta på sina pengar på banken om han skriker o gapar m.m.
Jag skrev fick du inte ett frispel, detta behöver inte betyda att bete sig som en idiot, men du står väl med mössan i hand och tackar din "verkare" för att han anklagar dig för lögn ?!

Jag är van att ta skit, och även reda ut andras dygna. Men skulle någon påstå att jag ljuger då mörknar det.

Upplysningsvis kan jag då berätta för dig att du får bättre ränta på pengarna om du förhandlar om det. Det var ett tips till dig

i mitt ordföråd så är frispel att srå o hppa, skrika o vifta med armarna, samtidigt som man inte lysnar på vad den andra säger

samt att skrika o gapa inte är samma sak som att förhandla
jag tvivlar inte på att man kan förhandla sig till en bötre ränta, men du kan garanterat inte ta en nummerlapp o sen skrika rak ut att du ska prata med nån som bestämmer för den här javla skit räntan är ju inget at ha, jag ska ha mer, annars river jag stället.
(alla andra ha nog fattat ialla fall)
av OC-RA
Jo CarMan , jag förstår att det finns problem på en större verkstad.
Jag har ingen relation till killen som blev av med stereon förutom att jag kom för att hämta min bil samtidigt som verkstadägaren och bilägaren stod och tittade på skadorna. Sidorutan var inslagen och stereon var borta. Hade hänt på lunchen när verkstaden var stängd. Verkstadsägaren upptäckte det när han kom tillbaka. Kan mycket väl vara för att "fjäska" för kunden eller också för att han kände att det var hans ansvar, spelar egentligen ingen roll då resultatet är det samma, kunden går skadelös.
Sen måste man ju kunna skilja på skada och skada, det du beskriver om däcket verkar ju rätt huvudlöst.
Användarvisningsbild
av CarMan
TerSve skrev:För att försöka bryta in imellan allt detta lite hetsiga diskusionen, så kommer här en fråga. På Volvos återförsäljare i lastbilsvärlden så gäller följande om ansvar om fordonet. Ansvaret om fordonet överlämnas i samband med att bilnycklarna tas emot i samband med inskrivning av fordonet. Fordonet är sedan verkstadens ansvar till 24 timmar efter att bilen är ringd klar. (ALS-93). Nu frågan då. Vad är det för regler och anvarstagande som gäller på en PV-verkstad enl lagen? (Är det komsumentköpslagen?)
nu vet inte jag vad (ALS-3) är.
du har skrivit ansvar & det är ett ludditg utryck.

om en lastbil är inbokad för felsökning av lesystemet, han har flera säkringar som pajjar. knden lämnar lastbilen på moronen. innan verkstan hiner ta in bilen så börja den brinna (på grund av el felet) pröjsar verkstan en ny lastbil då?

en annan åkare har problem med belysningen på ett släp som sak besiktas o ringer o frågar om dom kan kolla på det under dagen, då han ändå ska köra en kort körning utan släp i närheten. han lämnar släpet på parkeringen. verkstan lagar släper o ringer den klar, några timmar senare så kommer han för att hämta släpet, men det är stulet. får han ett nytt slä av verkstan?

en tredja åkare lämnar en bil med släp för srvice & broms bandsbyte. bilen måste stå 2 dagar, när dom är klara ställer dom ut bilen o tar in nästa jobb. kunen hämtar inte bile fören dan efter, men då har nån stucket en kniv i alla 28 däck. får han nya däck av verkstan?
av nuttytompa
CarMan skrev:
nuttytompa skrev:
CarMan skrev:

i mitt ordföråd så är frispel att srå o hppa, skrika o vifta med armarna, samtidigt som man inte lysnar på vad den andra säger

samt att skrika o gapa inte är samma sak som att förhandla
jag tvivlar inte på att man kan förhandla sig till en bötre ränta, men du kan garanterat inte ta en nummerlapp o sen skrika rak ut att du ska prata med nån som bestämmer för den här javla skit räntan är ju inget at ha, jag ska ha mer, annars river jag stället.
(alla andra ha nog fattat ialla fall)
Förstår att du inte kan se skillnad på att bete sig som en idiot och ett frispel. Vara idiot verkar vara ett normal tillstånd för dig.

Orkar inte mer nu. Vi tycker inte lika, tack gode gud för det.

Så nu släpper jag detta ämne och kommer inte skriva mer.

Håller med dig OC-RA riktigt dålig jämförelse.

Ha det gött alla
Användarvisningsbild
av CarMan
OC-RA skrev:Jo CarMan , jag förstår att det finns problem på en större verkstad.
Jag har ingen relation till killen som blev av med stereon förutom att jag kom för att hämta min bil samtidigt som verkstadägaren och bilägaren stod och tittade på skadorna. Sidorutan var inslagen och stereon var borta. Hade hänt på lunchen när verkstaden var stängd. Verkstadsägaren upptäckte det när han kom tillbaka. Kan mycket väl vara för att "fjäska" för kunden eller också för att han kände att det var hans ansvar, spelar egentligen ingen roll då resultatet är det samma, kunden går skadelös.
Sen måste man ju kunna skilja på skada och skada, det du beskriver om däcket verkar ju rätt huvudlöst.
eller så hade han glömt köra in bilen på natten vilket han lovat att göra!

gissningsvis så betala han bara kundens självrisk för stölden, inte betala han för skadorna.

du måste ha tjuvlysnat länge för att få med allt du skrev i det första inlägget, eller gissa du lite?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15
HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]

El fel

Både omkopplarspaken och ljusvredet krå[…]

B230F går fett