Moderator: Moderatorer
danne_1313 skrev:jag antar att den grova röda är konstant plus och den andra är styrning hur blir det då med knappen om man ska koppla in en massa extra relän på bilen jag ska ha 3 fasta sen ska jag ha 4 i nederkant som går att ta bortska du belasta mer än dom 40A som orginal relät tål, så får du koppla ett till relä, med egen matning o säkring
danne_1313 skrev:skiten funkar inte det lyser om jag tar en kabel från plus och sätter på relät men jag får ingen singnal till relätJag misstänker att Volvo gjort någon ändring under årens lopp. På min 00:a så har jag konstant plus på ena kabeln men när jag mäter på den andra, som enligt ovan, skulle vara styrning till relät så ger den i alla fall ingen plus-matning.
danne_1313 skrev:ja det är 2 stift vad är det för nått som kommer ut därifrånTänker du använda eget relä och dra kablar själv så kolla in http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=12843 . Har precis gjort det själv. Klockrent... sparade 1000:-
Mr H skrev:Inte heller jag lyckas få x-ljusen att tändas med helljuset.Min bil minns från gång till gång, ingen uppdatering. Den brunvita kablen minusjordar reläet via knappen i mittkonsollen och endast om knappen finns där, annars är kablen helt "död".
Kan det vara så att min och Danne_1313:s bilar behöver lite mjukvara för att så att säga aktivera den tvåfärgade kabeln? Vi behöver ju vad jag förstår uppdatera mjukvaran för att bilen skall minnas om x-ljusknappen var aktivaread eller inte sist bilen var igång.
Cimmen skrev:Tack!danne_1313 skrev:ja det är 2 stift vad är det för nått som kommer ut därifrånTänker du använda eget relä och dra kablar själv så kolla in http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=12843 . Har precis gjort det själv. Klockrent... sparade 1000:-
Men kortfattat om kontaktstycket som sitter mellan luftburken och skärmen:
Den rödsvarta kablen ska till konstant + på reläet. (85) (+12V från säkring 2 i motorrummet)
Den brunvita ska till 86 på reläet. (Minusjordar via knappen i kupén)
Ovanstående gälller ju V70 men borde vara samma...
Good luck