Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av reimorutnik
Hejsan, Har en Volvo S80 99 som airbag lampan lyser på, Passairbag är urkopplad av förra ägaren. Han hade tydligen gjort det själv, utan att sätta ett motstånd. På den tiden fick lampan lysa på bess. Vi har stoppat ett motstånd men lampan lyser fortfarande. Hittade nå liknade inlägg hära. Fast på en V70, och då skrev någon att man ska sätta in nå mjukvara i airbag styrenheten alltså typ säga åt den att de finns ingen airbag på den sidan nå mera. Och vill hur fan man ska göra de? Vi har ju en vida apparat som man kopplar i datan osv, men den är dock köpt från Ebay. eller måste jag fara på en Volvo verkstad å slösa flera tusen? Vi har även försök radera felkoden men lampan kommer tillbaks...

Någon som haft nå linkade fel och löst det så skulle jag vara jävligt tacksam på svar, börjar bli less på att inte ha någon bil att köra med eftersom jag inte kan bessa den :)

Mvh Reimo!
av T-rex
Har du satt i ett korrekt motstånd så ska lampan gå att släcka med vida dice, ingen programvara vad jag vet
Användarvisningsbild
av johnnype
Om du vill ha bort airbagen så ska du åka in till Volvo ÅF och ladda mjukvara. Motstånd monterar man inte längre.
av reimorutnik
johnnype skrev:Om du vill ha bort airbagen så ska du åka in till Volvo ÅF och ladda mjukvara. Motstånd monterar man inte längre.

Och vad kostar inte det?

tack för svaren iaf! :)
av T-rex
johnnype skrev:Om du vill ha bort airbagen så ska du åka in till Volvo ÅF och ladda mjukvara. Motstånd monterar man inte längre.
Herrigud vad mycket det hinner hända på två år, nu gör man allt med data jhu :D :D
Användarvisningsbild
av greeeken
Tjena.
Självklart kostar det pengar, men det är ju säkrare.
Varför inte koppla in airbagen igen.
För övrigt så ska de vara ett 2.2ohms motstånd
av reimorutnik
greeeken skrev:Tjena.
Självklart kostar det pengar, men det är ju säkrare.
Varför inte koppla in airbagen igen.
För övrigt så ska de vara ett 2.2ohms motstånd
Nå förra ägaren kopplade ju ur den, och han bor i sthlm:P känns inte värt å åka å fråga om han har kvar den:P bor 120 mil ifrån
av S6024t
sätt dit motståndet,men lampan måste du släcka med PPC eller dator eller typ annan läsare.

Vacuumsugning verkar ha gjort susen. Inget öv[…]

Volvo xc70 2011

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]

Brukar också köra injection cleaner :-D[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag hade ett carlinkit 5.0 2air till min V90 202[…]