Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niclasw
Jag har problem med min V70 -04.
Det uppstår oftast vid långkörning ibland efter ca 15-20 mil, ibland senare.
Vid varm yttertemp kan det uppstå efter bara någon enstaka mil.
Symptomen är ingen blinkers, torkarna går inte på intervall, går att stoppa vart som helst.
Hela instrumentpanelen lägger av.
En gång hände det i samband med låsning, centrallåset slogs ut, endast förardörren kunde öppnas.
Stänger man av bilen en stund återställs den, sen återkommer felet ofta inom ca 5-10 minuter.
Ibland går bilen inte att starta utan att ta bort batterikablarna och sätta tillbaks dem igen.
CEM är bytt utan resultat.
Jag misstänker ett värmeproblem?
Någon som känner igen problemet och hittat en lösning ?
av niclasw
niclasw skrev:Jag har problem med min V70 -04.
Det uppstår oftast vid långkörning ibland efter ca 15-20 mil, ibland senare.
Vid varm yttertemp kan det uppstå efter bara någon enstaka mil.
Symptomen är ingen blinkers, torkarna går inte på intervall, går att stoppa vart som helst.
Hela instrumentpanelen lägger av.
En gång hände det i samband med låsning, centrallåset slogs ut, endast förardörren kunde öppnas.
Stänger man av bilen en stund återställs den, sen återkommer felet ofta inom ca 5-10 minuter.
Ibland går bilen inte att starta utan att ta bort batterikablarna och sätta tillbaks dem igen.
CEM är bytt utan resultat.
Jag misstänker ett värmeproblem?
Någon som känner igen problemet och hittat en lösning ?
Nu har kontakten till eluttaget till draget varit ur i 4 dagar och inget fel än börjar tro att det var den som spökade :?:

You should be kicked out from this forum, head fir[…]

Hurra. Äntligen en som förstår att[…]

Låter bekant, kolla att inte Support Air Val[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag hade ett carlinkit 5.0 2air till min V90 2020 […]