Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dAmAze
De senaste åren, typ tre, har jag haft problemet med min S60 2,4 -01 automat att den som oftast går väldigt ryckigt när jag gasar lätt och det är varmt ute. Enbart när det är varmt! På vintern är det inga problem. Den rycker till ca 5 gånger och sen går hon jättefint! Helst ska jag starta på plan mark så hon själv få gå försiktigt på driven utan extra gas från mig, samma sak om jag backar ut och lägger i driven.

Jag är rätt kass på bilar så jag mottager all hjälp jag kan få! :)
Användarvisningsbild
av milktrucker
motorfästen...???

annars verkar det vara något med motorn, kanske feltändningar eller knack vid belastning. Svårt att säga rakt upp o ner
av dAmAze
milktrucker skrev:motorfästen...???

annars verkar det vara något med motorn, kanske feltändningar eller knack vid belastning. Svårt att säga rakt upp o ner
Inget knackande och det inträffar enbart om bilen stått i solsken och är väldigt varm. Det är som sagt bara vid start under dessa förhållanden som problemet uppstår, annars går hon hur fint som helst. Bara hon får ha några ryck så går hon fint sen. Jag har inte lyckats hitta någon som har noterat liknande problem..

You should be kicked out from this forum, head fir[…]

Hurra. Äntligen en som förstår att[…]

Låter bekant, kolla att inte Support Air Val[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag hade ett carlinkit 5.0 2air till min V90 2020 […]