Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Aaaaaarghh..!!!

Helvetes fans jävla.... osv. osv. Skulle montera på vinge på bilen idag. Köpt via skrot, har haft den inne på lack. Lackningen fick göras om en gång då det blev så kass gjort första gången... Så nu skulle vingen äntligen på. Köpte monteringssats på Bilia där man fick med allt som behövdes inkl. ny infästningsskruvar. Provmonterade idag och drog fast en av de infästningar som sitter som en "hylsa/klack", drog väldigt försiktigt med kände lik förbannat att något gick åt helvete.. mycket riktigt, fästet lossnade från vingen :-(O) :-(O) :-~ :*O/

Såg sedan när jag plockade ihop för dagen att de skruvar som den fabriksmonterade vingen var monterad med var 2 korta och 2 lite längre... Och de som följde med monteringssatsen från Bilia/Volvo var alla 4 av samma längd..?? Hur faen ska det vara egentligen?

Om det nu ska vara 2 korta och 2 längre, vilka ska användas var?? Och till 1000:-frågan, kan det tänkas finnas något lim som jag kan använda för att limma ihop den avdragna infästningen..?? Vore förjävla surt att behöva jaga ny vinge på skrot som inte kostar gratis och som dessutom kommer behöva lackas... ??:-/
S6024t skrev:pl 400 ,har limmat div, spiolers med det,fixera bara spoilern med silvertape o låt torka/härda över natten
Tack för svar!

Tror du PL 400 är bättre än t. ex. epoxy?? PL 400 är ju väderbeständigt vilket är bra. Vet inte om epoxy är det?

Det jag ska limma är en skruvinfästningen på vingen, som används för att dra fast vingen mot bakluckans överkant. Om jag använder PL 400, måste jag då ha tryck medans det härdar? Eller räcker det med att limma på båda "delarna", trycka ihop och låta härda över natten?

Är det någon som vet vad vingen är av för material?? Kan det ev. tänkas vara av polyetylen eller polypropylen?
Volvo car UX

hmmm :bored: Nu blev jag förvånad,[…]

Tack för snabbt svar! Gummibussningen vid &ou[…]

I jul–februari har det i Finland föreko[…]

Hurra. Äntligen en som förstår att[…]