- mån 13 nov 2017, 12:40
Hej!
Har fått jobb i Åre under vintern och behöver en vinterbil (max 40.000kr) och har snöa in mig på en XC70.
Dock vet jag inget om volvo XC70 eller volvo för den delen.
Har läst att det blev haldex fyrhjulsdrift runt slutet 2003. Men att det inte är någon större skillnad.
Dock vet jag inte om jag ska ha en bensin eller diesel.
Jag vet att skatten är dyrare på diesel och alla diesel har väl haldex?
Det är ju smidig med dieselvärmare i diesel men är det standard? Värmer den bara kupen eller även motorn? kommer ju finnas uttag där jag bor för att koppla in till motorvärmare.
Dom ända kraven jag har är typ att den måste ha farthållare. Aux hade varit nice med något speciellt ljudpaket som hade det som standard?
DSTC är det standard? Någon annan utrustning som man MÅSTE ha?
Så vad hade ni köpt?
Mvh Niclas
Har fått jobb i Åre under vintern och behöver en vinterbil (max 40.000kr) och har snöa in mig på en XC70.
Dock vet jag inget om volvo XC70 eller volvo för den delen.
Har läst att det blev haldex fyrhjulsdrift runt slutet 2003. Men att det inte är någon större skillnad.
Dock vet jag inte om jag ska ha en bensin eller diesel.
Jag vet att skatten är dyrare på diesel och alla diesel har väl haldex?
Det är ju smidig med dieselvärmare i diesel men är det standard? Värmer den bara kupen eller även motorn? kommer ju finnas uttag där jag bor för att koppla in till motorvärmare.
Dom ända kraven jag har är typ att den måste ha farthållare. Aux hade varit nice med något speciellt ljudpaket som hade det som standard?
DSTC är det standard? Någon annan utrustning som man MÅSTE ha?
Så vad hade ni köpt?
Mvh Niclas

- By Lövet