Fick hjälp av jätte trevlig/duktig tekniker på service akuten på Bra Bil i Upplands Väsby, med att läsa ut felkoderna, radera dessa och uppgradera mjukvaran i DDM och PDM. Kul att få prata med någon trvelig som vet vad de pratar om :D
Allt verka funka bra tills vi använde den invändiga låsknappen på DDM
Att väcka PDM:en funkar bara med att rycka säkringen för centrallåset (#27) men inte säkringen till "centrallås VF dörr" eller "centrallås HF dörr" (#35 resp #36). felkoderna antydde inte på några fel på PDM.
Slutsats inget mjukvaru problem utan det mest troliga är att det är DDM som det är fel på och orsakar att HF dörr "dör". detta är som jag redan visste ett allt för vanligt problem. någon med liknande erfarenhet? :?:
Problemen jag har haft med att lås ploppen "studsar" upp igen efter att man låst har blivit allt mindre frekvent sedan jag smörjt med spray typ 5-56. men felet åter kommer dock ibland. Har en bättre beg låskista som jag tänkte prova i kväll. :?: någon som vet hur man bäst smörjer upp en låskista ? smörjmedel? bara att borra ur niten till fönsterskenan och nita fast igen? någon som har några bra erfarenheter?