- ons 03 aug 2011, 22:58
Har problem med att ratten skakar sönder vid inbromsning i högre hastigheter och antar att det enda man kan göra är att byta skivor + belägg. Då jag misstänker att något/båda oken är i dåligt skick kanske även dessa behöver bytas för att inte nya skivor också ska bli förstörda. Detta verkar kostar närmare 6000kr på verkstad (inkl delar), vilket jag tycker är lite dyrt.
Frågan är om det är rimligt att tro att jag som total nybörjare (dock tekniskt lagd) klarar av att byta skivor + bromsok?
Har inte tillgång till verkstad eller liknande, utan det får bli domkraft + pallar på närmaste parkering
Är det ide att försöka renovera 10år gamla bromsok, eller är det bättre att köpa helt nya från biltema?
Frågan är om det är rimligt att tro att jag som total nybörjare (dock tekniskt lagd) klarar av att byta skivor + bromsok?
Har inte tillgång till verkstad eller liknande, utan det får bli domkraft + pallar på närmaste parkering

Är det ide att försöka renovera 10år gamla bromsok, eller är det bättre att köpa helt nya från biltema?