- sön 24 apr 2011, 14:51
#522816
Hej.
Igår när jag skulle köra hem från brorsan så stack tempmätaren i topp och lampan för motorns elektriska motorstyrningssystem började lysa. Hade bara kört ca 5 km då detta hände. Hade felkodsläsaren i bilen och fick fram att det var tempgivaren (p0118) som strulade . Kopplade ur den helt och körde bilen tillbaka igen till min brors hus eftersom jag hade 15 mil hem.
Vad jag läst så ställer ECU:n in sig på ett fast värde på 20 grader om den är urkopplad stämmer det?
Det jag undrar är om man kan/bör köra den hem(15 mil) med givaren urkopplad. Eller kan någonting paja ännu mer så att det kostar skjortan.. Så länge det finns kylvätska och termostaten öppnar så borde det väl inte vara någon fara??
mvh// Danne
Igår när jag skulle köra hem från brorsan så stack tempmätaren i topp och lampan för motorns elektriska motorstyrningssystem började lysa. Hade bara kört ca 5 km då detta hände. Hade felkodsläsaren i bilen och fick fram att det var tempgivaren (p0118) som strulade . Kopplade ur den helt och körde bilen tillbaka igen till min brors hus eftersom jag hade 15 mil hem.
Vad jag läst så ställer ECU:n in sig på ett fast värde på 20 grader om den är urkopplad stämmer det?
Det jag undrar är om man kan/bör köra den hem(15 mil) med givaren urkopplad. Eller kan någonting paja ännu mer så att det kostar skjortan.. Så länge det finns kylvätska och termostaten öppnar så borde det väl inte vara någon fara??
mvh// Danne