Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Suomi v40t
har hört att dom är hållbara, har själv en -99 med 21t mil har själv kört ca.3tmil o inte märkt något skumt. sen om man ska trimma o så är det ju en annan sak. oljan e ju viktig, att det är rätt mängd/sort/fräsch.
Användarvisningsbild
av hollan
unlock26 skrev:Hur är dom i hållbarhet? vanliga problem etc
aut är samma låda som 850/v70 så där ska inte vara några större problem byt oljan bara
Användarvisningsbild
av villon
Mycket bra låda vill jag säga. Vi har dock aldrig bytt oljan i den, och vår har gått 6000 mil sen vi köpte den nu (13000 mil) och den växlar lika bra.
av Pavlin
Har en 2.0t -99 med precis 8000 mil på mätarn, växlar mkt fint ända tills sista växlen som dunkar i riktigt hårt! ska in på service nu så ska byta oljan samtidigt och se om det försvinner. bilen är alltid körd mycket lugnt så om det är annat fel som inte går att ordna med ett oljebyte så vill jag säga att jag har antingen riktig otur eller så e det skit.
av S40_Martin
Det finns två olika Automatlådor i S/V40, den första är en fyrstegad låda och sen när FasII kom så blev det också en ny låda, en femstegad apptiv låda som, ändrar sig beroende hur hur man kör.
jag har den senare modellen, och den funkar mkt bra kan jag säga!
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]