Inga konstigheter med FWD. Vid normal körning märker man inte ens någon skillnad. Det är väl några saker som skiljer, t ex att om man hamnar i snömodd på sidan av vägen så ska man INTE bromsa, tvärtom mot RWD alltså.
Den skillnad som är är väl att FWD är lite tråkig när man är "på det humöret" :lol:
För normal körning kvittar det vilken ände bilen driver i, båda funkar lika bra om man kan köra. Och jag vill påstå att RWD är farligare än FWD - det är MYCKET lättare att bli omkörd av sin egen bakdel med RWD, och dom flesta "tror dom kan" rätta upp det, men i själva verket gör dom saken bara värre. Jag säger inte att du är en av dom, men dom flesta är så tyvärr.
Jag har aldrig kört fast med gamla 945an, men jag har dock kört fast med V70in en gång i vintras :lol: Men det var till stor del mitt eget fel - jag glömde totalt bort att den driver fram, och placerade bilen på sånt sätt att bakhjulen skulle ha mest fäste och ja... sen stod jag där och spann med framhjulen :roll:
Pinsamt nog är det min egen backe/uppfart till huset, som man åkt tusentals gånger och kan innan och utan, och kan säga att den blir HAL på vintern. Det är väääldigt många som kommer på besök osv som kör fast sig
Men som sagt, tänker man bara på vart den driver så är det inga konstigheter.