- sön 02 sep 2012, 23:03
Har en volvo 850 -94 GL som läcker olja.De började efter att jag bytt oljefälla för den gamla var lika tät som mina bihålor. Jag märkte det inte först men efter en resa på ca 12mil så fick jag se under bilen så har det stänkt så mycket olja så det var blött enda bak till bakaxeln. Jag rev bort insug å oljefällan igen å fick se att gummit i hylsan (som sitter mellan fälla å block" hade rullat sej. Jag fixar till de å kletar in sakerna bra i silikonpasta å låter den stå i 24h. Den va tät i ca 2 dar men sen fick jag se att olja på tråget, inbillar mej att de va från oljestickan så köper ny tätning till den å kletar in i silikonpasta.Och idag fick jag se olja på tråget IGEN, börjar kika å övertygar mej om att det är oljetrycksgivaren. Så jag byter från en motor som jag har står och gör rent ordentligt. Jag låter bilen stå igång å det är tät men efter provkörning med höga varv så var det inge olja på tråget men efter ett tag så kom de rinnande =/ det är inte från oljefällan för under den så är det tort. Tycker ändå att det verkar komma från området runt oljetrycksgivaren. Är det nån som har erfarenhet av det är så är den personen mer än gärna välkommen att dela med sej. Jag kan förstås riva allt igen å tvätta och kolla upp allting men det är så j*vla bökigt och det tar ju några timmar. Kan tilllägga att den var tät när jag köpte den, de är efter att jag bytta oljefälla som det börjar jävlas :(
- By sicnarf