- tis 20 jul 2010, 01:50
Hejsvejs...Det gäller en 854 -95 årsmodell ..Vart sitter ECC tempgivaren för inkommande luft?? Tittar man i rephandboken skall den sitta på luftintaget till cupefläkten, men där finns ingenting, inte heller några kablar finns ens i närheten av det i boken beskrivna stället....Är det så att ECC-n får info om yttertemperaturen av färddatorns givare på denna årsmodell?? Vart på nätet hittar jag elschema som kan tänkas stämma ???
:D :D :D 22/7.... Nu har jag hittat tempgivaren för inkommande luft....sitter på fläkthuset bakom handskfacket...Man kommer åt den genom att ta bort skruvarna för plastpanelen i "fotutrymmet" under handskfacket, ta den plastpanelen, man ser tempgivaren på nedre delen av luftkanalen, till vänster om fläkten...på 95-an blev den flyttad dit av någon anledning, enligt info på 800 st bilar... :D :D :D
:D :D :D 22/7.... Nu har jag hittat tempgivaren för inkommande luft....sitter på fläkthuset bakom handskfacket...Man kommer åt den genom att ta bort skruvarna för plastpanelen i "fotutrymmet" under handskfacket, ta den plastpanelen, man ser tempgivaren på nedre delen av luftkanalen, till vänster om fläkten...på 95-an blev den flyttad dit av någon anledning, enligt info på 800 st bilar... :D :D :D