- tis 20 jul 2010, 10:10
#428910
Eftersom slangarna till magnetventilen sitter rätt (verkar det som) och dem är nya och hela och en annan magnetventil inte gjorde nån skillnad så är alternativen begränsade. Wastegaten har ju rätt grundtryck, så den kan man väl räkna bort. Även om det skulle vara en starkare klocka så ska det inte spela någon roll.
Och då finns bara mätaren/arna kvar som alternativ. Billiga mätare kan visa lite roliga värden och sen är ju frågan om montering, för en mätare som är inkopplad innan spjället visar konstiga värden. När vi bromsade en polares 740 så visade hans mätare 1,3 bar medans map-sensorn som man kan utgå ifrån är exakt mätte upp 0,9 bar... Så har du nån du kan låna en autometer eller kanske en industrimätare av så gör det och kolla.
Sen är det ju lite frågan hur du får upp laddtrycket, är det så på alla växlar eller bara när du drar ut rejält på 4:an och 5:an? För med den belastning som blir så så kommer laddtrycket att kunna krypa upp lite högre än normalt.