Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grynxxx
Hej,

Har ett problem med min ECC och skulle behöva lite tips. Det är så att AC:n tjuter kort var tredje sekund, den verkar kyla något när temperaturen är under 25 men är den över så tjuter den inte alls och kyler ingenting.

Förra året bokostade jag en påfyllning + något filter som var trasigt och han tykte allt annat såg bra ut. Kostnad 4t.

Tidigare ägaren har gjort en större renovering för 6 tusen ungefär 04. (Då konverterades den till det nya kylmedlet)

Vad är problemet denna gång ? kan ju inte kosta på denna gamla bil hur mycket som helst. Är oerhört tacksam om någon kan kommer med några kommentare.

Thanks
av *pettson*
åk tillbaka med bilen dit där du fyllde på och fick ett filter för 4000. Du fick alltså saker för (gas och filter) drygt 1000kr ihop. Och sen 3000 för jobbet inkl översyn och idag är bilen tom?
Sen förstår jag inte?.. Jag ägde en 854-92 den levererades från fabrik med R134A.. min 94 är levererad med R134A. Vilken gas är din konverterad från och till vilken gas? Var den levererad med R12?
av Irving
Grynxxx.
Har aldrig hört talas om någon V-850 som behövts koverteras då de samtliga är fyllda med R-134, när det fattas fyllning i systemet så kommer kompressorn att arbeta under en kort stund sedan suger den ner sig varvid pressostaten indikerar för lågt undertryck samt bryter ström till magnetkopplingen som driver kompressorn, detta är kopplat för att om Du har en läcka så ska kompressorn inte fungera, för det är stor risk att den fyller systemet med fukt (kondensvatten) I Din bil finns gula skyltar som visar vad för gas samt fyllnadsmängd, vid konvertering måste dessa skyltar bytas samt märkas upp vad den nya gasen har för beteckning samt även den nya fyllnadsmängden. Lyft på huven och läs, skyltarna sitter oftast mycket lätt tillgängligt för avläsning, vänster sida när Du öppnar huven.

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&a[…]

B230fk saknar kraft

Normalt ligger väl bränsletrycket p&arin[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]