Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du lär specificera dig lite mer än så. Laddtrycket är rätt ointressant. Ska du ha en frontmonterad? Vad har du för frontspoiler? Vad ska den klara för effekt? Jag kör med 600*250*76mm som sitter frontmonterad, och då börjar det bli problem med plats. Visst går det att få dit en som är 300mm hög om man har det behover, men då lär man kapa bort kylarbalken.
Frontspoilern är standard och bilen är chippad med steg 3 chipp för övrigt orginal så mellan 280-300hk ska den klara av. Det är orginalkylaren som sitter i för tillfället så att göra en efter de måtten vore nog bra. Vet du vad dessa mått är eftersom jag äger inte bilen själv utan ska göra kylaren till en kompis. Tack för hjälpen så långt :)
Original ic hänger med långt. Och en vanlig modellanpassad 40mm räcker defintivt, kostar dock 2300:-. Cellpaketet du behöver om du ska göra nåt i stil med original bör vara 510*475*vettig tjocklek. Ska man däremot bygga frontmonterad får man sikta på max 150mm höjd, sen får man göra en avvägning mellan bredd och tjocklek.

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&a[…]

B230fk saknar kraft

Normalt ligger väl bränsletrycket p&arin[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]