Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pedaal
Tänkte höra hur det är med antispinn på bilen? Har ingen TRACS-knapp. Min väns -97 855 AWD har en TRACS-knapp så han kan slå av antispinn. Har inte ägt bilen nåt på vintern så har svårt prova slira bara sådär. Så tänkte höra hur det ligger till? Har jag ett system som inte går att slå av eller finns det helt enkelt inte?
Användarvisningsbild
av Nexus
sitter det ingen STC knapp så är inte det gjort att man ska kunna slå av funktionen om jag inte minns fel. Detta har disktuerats tidigare om man kan montera knapp och få det urkopplat....
av Pedaal
Ingen STC knapp heller.. Tycker det är konstigt. Enligt mig är det bättre om hjulen kan få spinna lite än att de ska hackas och strypas och ha sig när man ska nånstans...
av Niccke
Pedaal skrev:Tänkte höra hur det är med antispinn på bilen? Har ingen TRACS-knapp. Min väns -97 855 AWD har en TRACS-knapp så han kan slå av antispinn. Har inte ägt bilen nåt på vintern så har svårt prova slira bara sådär. Så tänkte höra hur det ligger till? Har jag ett system som inte går att slå av eller finns det helt enkelt inte?
Om jag fattat rätt så är det gjort så att det inte skall gå slå av TRACS på AWD bilarna. Även de nyare med Haldex har bara så du kan sätta systemet i begränsat läge, går alltså inte stänga av antispinn helt, i så fall måste du göra en egen modifiering på nåt vis.
av Pedaal
Mycket märkligt.. Får åka in på volvo och kolla vad de säger. Måste ju gå på något sätt. Ska kolla om det sitter någon säkring
av VXC70
mm säkring borde va den logiska lösningen. borde väll räcka med att rycka ABS säkringen eller om de nu finns en separat för just tracs. men det här är ju mycket roligare att testa på vintern? 8)
av Pedaal
Tog lös knapparna till höger om ratten idag. Där färddatorratten och spegel/bakrutevärmarknappen sitter, samt två tomma. Hittade ett kontaktstycke som gick in i tomma "rutan" baki det som sitter längst till vänster av de 4. Någon som vet vad det kan vara?
av Pedaal
Varit in på volvo. Frågade om jag "bara" kan sätta dit en STC knapp där kontaktstycket sitter baki den tomma. Måste tydligen in och programmera om styrenheten då och skulle vad han iaf sa vara svindyrt.... Så får åka med antispinn *suck*

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&a[…]

B230fk saknar kraft

Normalt ligger väl bränsletrycket p&arin[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]