Moderator: Moderatorer
Marlboroman skrev:Kamdreven är ointressanta om man ska göra en nollning av kammarna. Ta bort rotor / plattan den sitter på och bländaren till kampositionsgivaren så ser du spår i bakänden på kammarna. Dessa spår ska ligga prallellt med delningsplanet mellan topphalvorna. Men insugskammren spår ska ligga övre delningsplanet och avgaskammens spår ska ligga under. Då står kammarna i 0-läge.okeJ! men är det klart med denna inställning? ska man ställa vevaxel efter märkningen och bara montera remmen efter detta?
martin47 skrev:men är det klart med denna inställning? ska man ställa vevaxel efter märkningen och bara montera remmen efter detta?Kammar och vevaxel ska stå i sina 0-lägen innan man sätter dit kamremmen.
martin47 skrev:Marlboroman skrev:Kamdreven är ointressanta om man ska göra en nollning av kammarna. Ta bort rotor / plattan den sitter på och bländaren till kampositionsgivaren så ser du spår i bakänden på kammarna. Dessa spår ska ligga prallellt med delningsplanet mellan topphalvorna. Men insugskammren spår ska ligga övre delningsplanet och avgaskammens spår ska ligga under. Då står kammarna i 0-läge.okeJ! men är det klart med denna inställning? ska man ställa vevaxel efter märkningen och bara montera remmen efter detta?
Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]