Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timo
Köpte en 855/95 billigt,men den tickar vid tomgång och vid varv men ibland gör det uppehåll.Vad kan felet vara?Lyftare,kam ,dålig olja? Servicen gjordes 2 månader innan den ställdes av och har stått 4 månader.Hoppas ni har något svar på detta. ?:-/
av lillpip
Låter som lyftarna.
Hade det problemet på min V40 (standard typ), men fick nya på garantin så det var hem å byta allt. Tog ett par sena kvällar, men faen va gött tyst den blev sen :)
av *pettson*
timo skrev:Köpte en 855/95 billigt,men den tickar vid tomgång och vid varv men ibland gör det uppehåll.Vad kan felet vara?Lyftare,kam ,dålig olja? Servicen gjordes 2 månader innan den ställdes av och har stått 4 månader.Hoppas ni har något svar på detta. ?:-/
Hur långt har bilen gått?.. tänkte mest på kombinationen slitna tryckare ihop med något förträngda oljekanaler i kamkåpan..
Jag hade samma missljud på en Mitsubishi Lancer en gång och då hällde jag i en burk men "Wynns Hydraulic Valve Lifter Treatment" som jag köpte på Mekonomen och det vart tyst på en gång! Kan vara värt att prova.
Säkra bakluckan vid frakt?

Krok kanske fungerar? Screenshot_2025-08-10-15-38-[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

Som Volvo fantast har jag tyvärr gett upp p&a[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]