Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timo
Köpte en 855/95 billigt,men den tickar vid tomgång och vid varv men ibland gör det uppehåll.Vad kan felet vara?Lyftare,kam ,dålig olja? Servicen gjordes 2 månader innan den ställdes av och har stått 4 månader.Hoppas ni har något svar på detta. ?:-/
av lillpip
Låter som lyftarna.
Hade det problemet på min V40 (standard typ), men fick nya på garantin så det var hem å byta allt. Tog ett par sena kvällar, men faen va gött tyst den blev sen :)
av *pettson*
timo skrev:Köpte en 855/95 billigt,men den tickar vid tomgång och vid varv men ibland gör det uppehåll.Vad kan felet vara?Lyftare,kam ,dålig olja? Servicen gjordes 2 månader innan den ställdes av och har stått 4 månader.Hoppas ni har något svar på detta. ?:-/
Hur långt har bilen gått?.. tänkte mest på kombinationen slitna tryckare ihop med något förträngda oljekanaler i kamkåpan..
Jag hade samma missljud på en Mitsubishi Lancer en gång och då hällde jag i en burk men "Wynns Hydraulic Valve Lifter Treatment" som jag köpte på Mekonomen och det vart tyst på en gång! Kan vara värt att prova.

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]