- fre 11 jul 2014, 16:16
Hej på er.
Försöker fixa i ordning mina gamla trotjänare. En Volvo 850 GLT -94
Men har stött på problem vad det gäller handbromsen.
Har bytt till nya handbromsbackar på bägge bakhjulen och har följt allt enligt Haynes.
Men när jag ska montera bromskivorna får de inte längre plats. De nya beläggen är förstora.

Bromsbackarna är från Biltema har samma passform som de utslitna. Det enda som skiljer de åt är storleken på bromsbelägget.
Vilket jag har försökt få på bild här:

Så har inga avsikter att tro de är dålig konstruktion från Biltema.
Försökt klämma ihop det så gått det går men då tar justeringsskruven emot och hela anordningen med handbromsbackarna förflyttar sig åt sidan bara.
Så jag riktar min hjälp till er för om ni kan eventuellt se och ge några tips om vad jag kan ha glömt att göra under proceduren.
Tack på förhand!
Försöker fixa i ordning mina gamla trotjänare. En Volvo 850 GLT -94
Men har stött på problem vad det gäller handbromsen.
Har bytt till nya handbromsbackar på bägge bakhjulen och har följt allt enligt Haynes.
Men när jag ska montera bromskivorna får de inte längre plats. De nya beläggen är förstora.

Bromsbackarna är från Biltema har samma passform som de utslitna. Det enda som skiljer de åt är storleken på bromsbelägget.
Vilket jag har försökt få på bild här:

Så har inga avsikter att tro de är dålig konstruktion från Biltema.
Försökt klämma ihop det så gått det går men då tar justeringsskruven emot och hela anordningen med handbromsbackarna förflyttar sig åt sidan bara.
Så jag riktar min hjälp till er för om ni kan eventuellt se och ge några tips om vad jag kan ha glömt att göra under proceduren.
Tack på förhand!
"Bilar körs av människor. Grundprincipen bakom allt vi gör på Volvo är därför - och måste alltid vara - säkerhet." - Assar Gabrielsson