Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lastpall
Hej!
Försöker att få igång på acn i en volvo S70.
Har läst väldigt mycket trådar innan på internet men inte blivit helt klok.
Har fyllt på systemet och när jag mäter motståndet på lågtrycksgivaren så ska det vara tillräckligt med kyl medium.
Byglar jag i lågtryckskontakten så går inte kompressorn igång.
Byglar jag där relät sitter så går kompressorn igång och det blir kallt i bilen, och när den startar vid bygling så ska det väl inte behövas att "shimsa" kompressorn heller?
Hur kan man mäta och se om det är relät som är trasigt eller om det är högtrycks givaren?
Jag behöver lite tips och idéer så jag kan komma vidare. :)
Mvh Martin
av pelle1963
Pröva med att lyfta på batteriets minuspol 30-60 minuter. Lägg på polen igen och se om AC:n hoppar igång. Totalt ofarligt att göra detta. Funkade för mig och har så gjort sen jag gjorde detta förra året.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag visste bara om ett relä, innanför handskfacket. Man hör det klicka när pumpen går på/av.
av mekabra
ett litet långskott här men jag har fixat AC på några egna bilar och konstigt nog på min v70-98 var jag tvungen att nollställa för att få igång kompressorn lossade batteri kabeln en minut tillbaka sedan startade den?
av mekabra
precis som för dig mätte alla givare mm hittade inget fel drog kabeln då funka det. 940 har det inte varit något bekymmer med bara fylla och köra
av lastpall
Testade att lossa batteriet fungerade inte efter det heller :( vilka värden borde man få om man mäter på t ex högtrycks givaren om den är hel?

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]