- lör 28 jun 2014, 10:55
#875798
Hej!
Försöker att få igång på acn i en volvo S70.
Har läst väldigt mycket trådar innan på internet men inte blivit helt klok.
Har fyllt på systemet och när jag mäter motståndet på lågtrycksgivaren så ska det vara tillräckligt med kyl medium.
Byglar jag i lågtryckskontakten så går inte kompressorn igång.
Byglar jag där relät sitter så går kompressorn igång och det blir kallt i bilen, och när den startar vid bygling så ska det väl inte behövas att "shimsa" kompressorn heller?
Hur kan man mäta och se om det är relät som är trasigt eller om det är högtrycks givaren?
Jag behöver lite tips och idéer så jag kan komma vidare. :)
Mvh Martin
Försöker att få igång på acn i en volvo S70.
Har läst väldigt mycket trådar innan på internet men inte blivit helt klok.
Har fyllt på systemet och när jag mäter motståndet på lågtrycksgivaren så ska det vara tillräckligt med kyl medium.
Byglar jag i lågtryckskontakten så går inte kompressorn igång.
Byglar jag där relät sitter så går kompressorn igång och det blir kallt i bilen, och när den startar vid bygling så ska det väl inte behövas att "shimsa" kompressorn heller?
Hur kan man mäta och se om det är relät som är trasigt eller om det är högtrycks givaren?
Jag behöver lite tips och idéer så jag kan komma vidare. :)
Mvh Martin