Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Naikon
Tjena.

Skulle byta fjädersäte på 850:in, men det börjar dåligt med att jag inte kan få av paralellstaget.

Ska skruva av muttern, men hela skruven följer ju med. Läste då att det ska vara ett litet hål i skruven som man kan sätta in en liten insexnyckel i så att skruven låser sig. Självklart är det ju alltid någonting som ska strula, och det lilla hålet verkar vara helt borta/urgängat:
http://i.imgur.com/7Bngdqa.jpg?1

Försökt banka in en ny gänga med insexnyckeln, men det går fan inte.

Finns det något annat sätt att låsa skruven? Försökt låsa den med svetstång men får inget fäste.
Användarvisningsbild
av js1
På vissa stag finns en avfasning på baksidan där man kan hålla emot med en fast nyckel. Tryck tillbaka gummit så mycket som möjligt och kolla hur det ser ut på dina.
av Naikon
Gav upp. Är så trött på att jobba med denna rostiga bil där ett enkelt arbete på några minuter alltid ska hålla på och jävlas och aldrig fungera.
Fanns ingen plats på baksidan där man kunde låsa en hylsa..
Användarvisningsbild
av js1
Inte hylsa, fast nyckel skrev jag.
av *pettson*
Det finns inga bilar där allt lossnar lätt och fint. Varje gång man skruvar så måste man redan tänkt ut en backup plan IFALL ATT...
Har man inget bra tag så måste man skapa ett bra tag helt enkelt. Det måste ju bort.
Oftast när det blir såhär så har man inte gjort rent, rostlöst och smort ordentligt. Då låser muttern och problemet är ett faktum.
Nu är det till att slipa nyckelfäste eller till att skära av tappen som gäller. Alternativt öppna muttern.
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.