Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan1
ok, kan det vara så att bara gummit är dåligt, hur är konstruktionen liknar det de främre som sitter på lådan eller är det bara en "plats" för ett gummi där motorn "ligger på"?
av Stefan1
gummit är inte dåligt det är slut, (två delar) skall jag byta hela fästet eller byter jag bara gummit?! alltså finns det en chans att fästet är dugligt?! misstänker att gummit inte kostar tora slanten men hela fästet lär ha ett överpris?!
Användarvisningsbild
av ketto
Har hört priser på 1500 spänn på Volvo för högra motorfästet!
Funderar oxå om mitt är slut!
Kanske skulle kolla de som Sparkz skriver, lyfta upp motorn lite!
av *pettson*
ketto skrev:Har hört priser på 1500 spänn på Volvo för högra motorfästet!
Funderar oxå om mitt är slut!
Kanske skulle kolla de som Sparkz skriver, lyfta upp motorn lite!
Tips är ju om man undrar om kostnader.. att gå in på autoexpertens hemsida eller mekonomens för att kika på priserna.
av Stefan1
Hittar inte de delarna på någon webaserad reservdels försäljare, dock kan jag tala om att bara kudden kostar nästan 800:-

så min fråga blir åter igen, eftersom jag vet att "kudden" är slut, skall jag prova byta bara det eller är fästet konstruerat så att det tar stryck och går sönder när kudden är kass?! eller har jag lite tur och klarar mig med bara kudden?!
Användarvisningsbild
av CP2
Stefan1 skrev:Hittar inte de delarna på någon webaserad reservdels försäljare, dock kan jag tala om att bara kudden kostar nästan 800:-

så min fråga blir åter igen, eftersom jag vet att "kudden" är slut, skall jag prova byta bara det eller är fästet konstruerat så att det tar stryck och går sönder när kudden är kass?! eller har jag lite tur och klarar mig med bara kudden?!
Osvett pris på kudde motsv så hoppas jag att du kan monter ihop din bil igen och "slippa" ha FWD framöver....... 8) Det märks hur du har våndats..
av Stefan1
Äntligen, nu är det bara motorn och lite fläkt ljud kvar (som skall vara där) plus lite små knirr från baksätet och instrumentpanelen, bytte motorkudden höger/nere och det var hyffsat lätt, lite bökigt att komma åt (när man gör lite fel) hade små vibrationer när jag svänger vänster också men de är borta nu också, alltså en dålg kudde kaan je dunkande klonkande ljud vi tomgång i motlut och när man drar på lite och även när man kör på dålig väg, men också missljud vibrationer och durrande när man svänger vänster, kan vara bra att veta.

glöm inte att kolla från hjulhussidan (gjorde inte jag först dum som jag är) kudden kan se bra ut från "insidan" det lilla man ser där.

sedan kan jag säga att allt höll på att sluta i kaos idag, åkte fem mil med bilen för att köpa kudden men när jag kom fram sa det att jag skulle ha en annan modell än den de hade hemma så jag gick moloken därifrån, satte mig i bilen och ringde och dubbelkolla med en annan volvohandlare och han var bensäker på att jag skulle ha den första modellen så jag gick in igen och då stod en annan kille där och han plocka fram rätt direkt. finns tre som kommer upp i systemet när man söker på min bil men den ena är för c70 och sedan två andra för olika chassi, den nyaa hade lite annat utförande men passa perfekt.

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]