- tis 03 jun 2008, 23:58
#196866
Lite sent så jag är lite kortfattad:
Säkerhet:'
Koppla bort batteriet.
Ha en brandsläckare tillgänglig.
Kablarna måste klippas och jag lyckades inte förlänga dem.Lite pillerjobb att få dit stiften men det går.
Bränsleledningarna har en slags snabbkoppling. Gör ett smalt och tunt vinkeljärn med skåra så du kommer under kopplingen och runt bränsleledningen med vinkeljärnet.. Samtidigt som du lyfter upp järnet kan du trycka ner kopplingen och du känner då att nederdelen fjädrar upp lite och då kan man lyfta bort ledningen.
Skruva av armaturlocket och ha en behållare under för att förmodligen kommer det att rinna ut bensin eftersom Du hade en del kvar i tanken.
Lyt ur armaturen, öppna upp den och byt ut pumpen.
Smörj gummipackningen som sitter på armaturens övre del som ska täta mot tanken med vaselin eller fett.
Kläm dit flatstiften på ledningarna.
Montera tillbaka alltihopa, start, provkör och vänta med att försluta ditt nibblade hål tills du kontrollerat att tanken inte läcker och det kräver full tank och lite hejsansvejsankörning så det skvimpar och skvätter därinne.
Georg
Säkerhet:'
Koppla bort batteriet.
Ha en brandsläckare tillgänglig.
Kablarna måste klippas och jag lyckades inte förlänga dem.Lite pillerjobb att få dit stiften men det går.
Bränsleledningarna har en slags snabbkoppling. Gör ett smalt och tunt vinkeljärn med skåra så du kommer under kopplingen och runt bränsleledningen med vinkeljärnet.. Samtidigt som du lyfter upp järnet kan du trycka ner kopplingen och du känner då att nederdelen fjädrar upp lite och då kan man lyfta bort ledningen.
Skruva av armaturlocket och ha en behållare under för att förmodligen kommer det att rinna ut bensin eftersom Du hade en del kvar i tanken.
Lyt ur armaturen, öppna upp den och byt ut pumpen.
Smörj gummipackningen som sitter på armaturens övre del som ska täta mot tanken med vaselin eller fett.
Kläm dit flatstiften på ledningarna.
Montera tillbaka alltihopa, start, provkör och vänta med att försluta ditt nibblade hål tills du kontrollerat att tanken inte läcker och det kräver full tank och lite hejsansvejsankörning så det skvimpar och skvätter därinne.
Georg
Gillar min Volvo, fast ibland är den lite tjurig.
Goda tips är alltid värdefulla.
Goda tips är alltid värdefulla.