Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hulkman
Jag är bortrest på en ort där det inte finns något och där jag heller inte har tillgång till verktyg.
Efter att ha kommit fram så går bilen ryckigt och jag misstänker att en tändkabel bränt sönder.
Är det någon risk för större skador om det inte åtgärdas?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Absolut, misständningar är inte direkt nyttigt. Men på kort sikt så är det väl ingen direkt fara - men fortfarande inte nyttigt :)

Börja med att kolla fördelare+rotor. Att tändkablar "bränt sönder" är väl inte det vanligaste felet direkt... Är det en -95a eller tidigare så kan du ju kolla felkoderna.
av Hulkman
Lucif3r skrev:Absolut, misständningar är inte direkt nyttigt. Men på kort sikt så är det väl ingen direkt fara - men fortfarande inte nyttigt :)

Börja med att kolla fördelare+rotor. Att tändkablar "bränt sönder" är väl inte det vanligaste felet direkt... Är det en -95a eller tidigare så kan du ju kolla felkoderna.
-96:a.
Att jag nämnde tändkabel beror på att just det hände i våras. Vad kollar jag efter i fördelare och rotor? Sprickor?

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]