Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
#769362
Det började med att jag inte fick kallt i kupen trots ner med vreden och max på fläkten. Jätteskumt men nästföljande morgon när det var lite kallare ute funka allt normalt. Bra tänkte jag men vid hemfärd var allt dött, gick inte att ens köra kupefläkten. Frågade en jobbarkompis om hjälp och han sa direkt att jag har slut på gas. Lämnar in bilen på verkstad som jag inte ens vill nämna. "Verkstan" kollar och säger till mig att jag har fullt med gas men att kompressorn måste schimsas om. De vill ha 2500:- för det. Betalade inget för deras gaskoll. Heder åt det. Åkte till jobbarkompisen för att se vad han ville ha för att shimsa kompressorn. Han kollade och konstaterade att kompressorn är felfri. Han trodde att självaste panelen var trasig. Jag undrade men han sa ok, åk till närmsta Volvoverkstad och fråga. Sagt och gjort. Byt fläkt och/eller fläktmotstånd var mekens tips. Jag bytte fläkt och nu funkar allt! Tack till Jonas på Skobes i Flen :-)
B230fk saknar kraft

Hej Jag har en volvo 940 med en nyrenoverad b230fk[…]

Det är där man skruvar fast dragögl[…]

Nu har jag gjort rent samtliga glidpinnar och lagt[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]