- mån 27 jun 2011, 13:12
Hej ! har sedan några dagar tillbaka ett konstigt fel med min bil
den har alltid i min ägo dragit ca 1lit/100 mil olja men nu är det något
värre
upptäckte i torsdags att de var dåligt med olja så har jag fyllt upp till mitten på oljetickan (mellan min o max) och körde 15 mil utan att det har rört sig något
men sedan så kan 3 mils körning till få ner det till "min" fyller man då på igen så kan de räcka 3 mil till eller 20 mil
har dem senaste dagarna åkt ca 80 mil och har fyllt på totalt ca 3 liter olja
bilen går bra och den ryker inte , iaf inte blått ,vevhusventliationen är bytt/rengjord sedan någon månad tillbaka
det droppar lite olja om bilen men det har de gjort ganska länge.
frågan är väl igentligen , vad kan det vara för fel då den ibland drar massa olja och ibland ingen alls ?
den har alltid i min ägo dragit ca 1lit/100 mil olja men nu är det något
värre
upptäckte i torsdags att de var dåligt med olja så har jag fyllt upp till mitten på oljetickan (mellan min o max) och körde 15 mil utan att det har rört sig något
men sedan så kan 3 mils körning till få ner det till "min" fyller man då på igen så kan de räcka 3 mil till eller 20 mil
har dem senaste dagarna åkt ca 80 mil och har fyllt på totalt ca 3 liter olja
bilen går bra och den ryker inte , iaf inte blått ,vevhusventliationen är bytt/rengjord sedan någon månad tillbaka
det droppar lite olja om bilen men det har de gjort ganska länge.
frågan är väl igentligen , vad kan det vara för fel då den ibland drar massa olja och ibland ingen alls ?

- By Kingcool