- tor 15 jul 2010, 22:45
halloj för att göra en lång story kort ,,, jag har ett problem med en volvo 855 med ecc ,, hela problemet ligger i att jag inte får fram någon ström till clutchen som låser skivan och drar runt kompressorn ,,, drog isär kontakten till clutchen ( grå ) och tjuvkopplade direktström och då slår den till mätte högtrycks sidan och konstaterade att den delen som drar fläkten mäter kontakt (kortis) medans den andra ingenting ,,, lågtryckarn mäter oxå full kontakt ,, skulle behöva en schema och se hur det ligger kopplat mot själva datorn/kontrollboxen ,, känns lite som det skulle kunna vara något matningsrelä som lagt ner eftersom jag inte mäter fram spänning någonstans ,, fassen va mycket enklare det är med en ren ac
så som sagt om någon kunde hjälpa mig med ett flödesschema eller berätta vart den grå kabeln ska få ström från ,, skulle gissa att det kommer komma seriellt genom pressostaterna
så som sagt om någon kunde hjälpa mig med ett flödesschema eller berätta vart den grå kabeln ska få ström från ,, skulle gissa att det kommer komma seriellt genom pressostaterna
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Har redigerat bort dina prylar som du ville sälja i inlägget. Vill du sälja saker på forumet får du upprätta en säljesannons. /Ticken
89 GTA 454 Smallblock
03 Cadillac escalade esv
95 Chevy suburban
96 Chevy impala ss
Sv & Euro Mästare superstreet 2002
Nordisk Mästare Superstreet 2002
Regerande Världsmästare Guinnes book of records "soundpressure in car"
DBDRAGRACING
03 Cadillac escalade esv
95 Chevy suburban
96 Chevy impala ss
Sv & Euro Mästare superstreet 2002