Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nypa00
Har en 854, B5252, 93:a som börjar närma sig 21k mil och det är dags för det tredje kamremsbytet.

Såvitt jag vet så har vattenpumpen aldrig blivit bytt tidigare, så den ska bytas nu, men jag undrar lite vilka delar som jag ska beställa för att ha till bytet? Kikade på Mekonomen men där finns ju alla möjliga grejer,
vad behöver jag egentligen? Löprulle till kamrem, kamrem, drivrem, vattenpump samt stödbricka är väl det jag behöver eller ska man byta vibrationsdämpare, kamremsspännare, spännrulle för drivrem, löprulle till drivrem samtidigt?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Här får du en länk till ett ställe med billigare priser än Mekonomen.

http://www.skruvat.se/CategorySkruvat.a ... ection=ASC

Länken pekar till delar för 850 men är säkert inte exakt då jag inte har alla uppgifter på din bil, Sök själv på reg.nr. för bilen.

Tumregeln för byte är ju byte av det som verkar slitet men olika motorkonstruktioner har sina egenheter, dessvärre har jag inte någon direkt erfarenhet av den motor du har men där kommer du säkert att få gott om råd från andra här på forumet.
av *pettson*
Köper du på t.ex autoexperten så finns det kamrems sats inkl vattenpump. Allt i ett kit från gates. Du behöver inte fundera på nåt utan endast montera. Att köpa lösdelar kräver kunskap oavsett vart man handlar.

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&a[…]

B230fk saknar kraft

Normalt ligger väl bränsletrycket p&arin[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]