Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AdmirM
Hej,

Behöver lite tips och råd från folk som kan! Jag fick nedslag på besiktningen, bromsslangarna fram var spruckna i gummit. Försökte byta dessa men kopplingen mellan bromsslang/rör hade ärgat fast och det hela resulterade i byte av bromsrör och bromsslangar fram. När detta var klart luftade jag bromsarna i vanlig ordning och monterade tillbaka hjulen för att göra ett test på bromsarna. Då dök nästa problem upp. Motorn vill inte gå igång. Det låter ganska mycket ifrån startmotorn men den drar inte runt hela vägen. Batteriet är inte slut.

Nu vet jag inte vad jag skall ta mig till. Kan man mäta sig fram till felet på något sätt med multimeter för att se vad som inte fungerar? Tacksam för alla svar.
Användarvisningsbild
av js1
Kolla noga överallt där du varit och skruvat i anslutning till rörbytet så du inte av misstag dragit av nån kabel till nån givare.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
AdmirM skrev:Hej,

Behöver lite tips och råd från folk som kan! Jag fick nedslag på besiktningen, bromsslangarna fram var spruckna i gummit. Försökte byta dessa men kopplingen mellan bromsslang/rör hade ärgat fast och det hela resulterade i byte av bromsrör och bromsslangar fram. När detta var klart luftade jag bromsarna i vanlig ordning och monterade tillbaka hjulen för att göra ett test på bromsarna. Då dök nästa problem upp. Motorn vill inte gå igång. Det låter ganska mycket ifrån startmotorn men den drar inte runt hela vägen. Batteriet är inte slut.

Nu vet jag inte vad jag skall ta mig till. Kan man mäta sig fram till felet på något sätt med multimeter för att se vad som inte fungerar? Tacksam för alla svar.
Ta en startkabel, sätt ena änden i motorblocket (i t.ex ett av lyftfästena) så att det är säker kontakt. Sätt andra änden av kabeln på batteriets minuspol och sedan gör du ett startförsök. Om nu startmotorn fungerar korrekt har du helt enkelt dålig jord till motorblocket, kanske en jordfläta skadades under bromsjobbet.

Mvh GK
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

Byta dörrfjäder duett 62

Har du fått dit fjädern? Hur gjorde du?